Gå til innhold
Arkivverket

[#68619] Motiv frå Sogn eller Hardanger? Målar Anders Monsen Askevold 1860


Gjest Marianne Bakketun
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Bakketun

Kanskje me skal avslutte debatten? Visst ingen finn noko konkret om akkurat dette måleriet.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Anders Askevold er omtalt i 'Kulturhistorisk vegbok for Hordaland' på s 157-158 og i 'Folgefonna og Fjordbygdene' s 545.Vet ikke umiddelbart hvor maleriet er hente fra, men det burde vi kunne finne ut av.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Lenka i nr 24 vart ikkje heilt som eg hadde tenkt. Alt for mange treff; ikkje berre dei som omhandlar Anders Askevold.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, der er mange malerier på Google Bilder av Anders Askevold, men ingen jeg umiddelbart kan se er fra samme sted. Selv om han var fra Askvoll i S&F bodde han og malte han visstnok mest fra Hordland. Dersom han selv har sett denne kirken, må det være før den er revet, fordi det ikke er noen av denne type trekirker vi fortsatt har i fylket. Strandebarm ble f eks revet i 1876. Der er det jo flatt, men det ligner ikke helt. Spørsmålet er jo hvor naturtro han malte, da.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(29) Det var ikke helt presist formulert. Vi har selvsagt slike kirker, bl a Holdhus, men ikke med et slikt landskap rundt.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg synes dette ligner svært på Dale i Sunnfjord, men 100% sikker er jeg ikke. Askevold skal ha malt dalsbygden i 1853 hvor også den gamle kirken var tatt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Interessant Arne,fra Wikipedia om Dale kyrkje:'Tidlegare kyrkjerDet finst ingen sikre opplysningar om når det første kyrkja vart reist i Dale. Truleg var den første kyrkja ei stavkyrkje. I det historiske dokumentet Bergens Kalvskinn frå kring 1350 er ”Dalskirkue” nemnd. Det var truleg den andre kyrkja i Fjaler. Denne vart riven i 1593 for å gje plass for ei ny kyrkje; ei tjørebreidd, bordkledd tømmerkyrkje, som vart ståande fram til 1863. Denne kyrkja finst det avblildning av. Den kjende landskapsmålaren Anders Askevold har henne med på eit oljemåleri frå Dalsbygda i 1853.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Trur det blir vanskeleg dette. Kikka litt på bileta på Google. Hadde ikkje problem med å kjenne att eit måleri frå Nærøydalen, med Jordalsnuten i bakgrunnen. Men akkurat det fjellet er ganske så spesielt!Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Interessant Arnfrid. Fekk opp fleire bilete frå Dale. Det siste bilete frå Dale (oversikt), er slett ikkje ulikt maleriet. Så visst det har stått ei anna kyrkje der....Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg har forsøkt å finne et bilde tatt utover Dalsfjorden for om mulig å kunne sammenligne fjellformasjonen i bakrunnen. Det viste seg vanskelig - det eneste jeg kan finne er dette:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Dette blir sikkert dumt, men er det i Norge? Jeg bare stusser litt over disse røde takene, men det er vel helst norsk motiv med disse kuene etc. Eller at maleren har latt penselen leve litt fritt så det ikke er noe bestemt sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Helt enig, Arne. Så du forresten det flotte fotoet av kirken ved vannet?Jeg tror nok at det er Dale i Sunnfjord, Mariann. Du eier nok en skatt, som mange ville likt å ha...:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

I Kjelda nr 2-2004 , utgjeve av Fylkesarkivet i -Sogn og Fjordane, er der foto og omtale av eit Askevoldbilete som heng i Alltinget på Island. Og tilsvarande eit som heng i Det islandske nasjonalmuseet. Båe vart gjeve som gåve av Askevold til Islands nasjonalmusuem i 1887, vert det skreve. Og båe maleria har motiv frå Dale i Sunnfjord. Og etter mitt syn, er båe nokså identiske med måleriet som vert diskutert her, bortset frå at kyrkja ikkje lenger er kvit.Altså ein tredje variant. Utvilsamt ein skatt å for Marianne å eige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

teksten: Biletet øvst syner Dale i Sunnfjord, 1887, med utsyn vestover frå Yksnebjør. olje, 45 x 81Gåve til Islands nasjonalmuseum i 1887 frå Anders Askevold. (Begge bileta fotograferte i Alltinget av Kristjan Petur Gudnason).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Tusen takk for all hjelp. Trur nesten me avslutter tema og blir einige om at måleriet er frå Dale i Sunnfjord. Fylkesbiblioteket i Sogn og Fjordane hadde også funne eit tilsvarande motiv av Askevold, altså frå Dale i Sunnfjord.NEI, eg er nok ikkje så heldig at eg eig dette måleriet. Fekk ein henvendelse på jobben min og ville gjerne hjelpe.Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Fekk ein nydeleg påskebukett levert på jobben i dag, som takk for hjelpa med dette måleriet. Skulle gjerne ha delt buketten med alle som hjelpte til!Tema er no avslutta. God påske til alle saman.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.