Gå til innhold
Arkivverket

[#68635] Johannis Guldbrandsen på Hawiigebotten


Gjest Ole-Jacob Jorsett
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole-Jacob Jorsett

ble gift med Matzy - døpt Anna Massie - 1801. Johannis er sønn av Guldbrand fra Gloppen - men vi har ikke lyktes i å finne Johannis dåp! født 1751 men ingen kirkebøker nevner ham. Sitter noen på løsningen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kanskje de ikke er fra den delen av landet. Jeg antar du ikke har funnet den første vielsen hans heller, eller barn av det ekteskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg fant første vielsen og 3 barn i Selø, Kinn. Vielsen LenkeBarna var: Gulbrand dpt.21/5 1775, Martha Laurentze dpt.10/4 1777 og Johan Jacob dpt.9/3 1779.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole-Jacob Jorsett

Hmm.. hvis Rachel er født 1718 - død 1801 83 år gammel - så er hun 48 i 1766 når Samson blir født.. Litt mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ikke umulig selv om hun var 47-48, men om hun var noen få år yngre så er det ikke fullt så urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole-Jacob Jorsett

Ja Sara var jo 80... Men alt du finner tyder jo på at de ikke har beveget seg langt utenfor Florø området - da er kanskje kirkebøkene upålitelige...Eller jeg har lett dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Bare en tanke, men det ser ikke ut som om det ble født noen andre barn før Samson i Kinn i 1766. Har heller ikke funnet Johans konf. i Kinn. Derfor lurer jeg på om de kanskje kom flyttende dit rundt 176..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Skiftet til Brite Tollevsdtr på Høydalen i 1747 forteller om opphavet til Gulbrand Lenke bri&nr=1&antinnlegg=3&startnr=&antall=&spraak=#anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.