Gå til innhold
Arkivverket

[#68636] Ramberg


Gjest Tore Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Hei Tore!Finner gårdsnavnet Ramberg i Flakstad. Her er i alle fall en kar som bodde på en part av Ramberg i 1769 - litt seint i forhold til ditt spørsmål, men godt?? - LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Tore!Finner gårdsnavnet Ramberg i Flakstad. Her er i alle fall en kar som bodde på en part av Ramberg i 1769 - litt seint i forhold til ditt spørsmål, men godt?? - LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Har vært inne på Børje Jonssons nettsider http://trekilen.com/excel.html og funnet konfirmanter i Flakstad i årene 1736-1748. Der har jeg funnet følgende konfirmanter bosatt på Ramberg:1738 - Mallena Egdiesdatter, 15 år1744 - Jens Jertsen, Søren Olsen og Anna Maria Jertsdatter (alder ikke oppgitt)1747 - Lars (ikke noe farsnavn, ingen alder)Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hansen

Øverst til venstre finner jeg en Gerdt Friederiksen som fadder ved en dåp Kildeinformasjon: Nordland fylke, Buksnes, Residerende kapellans bok nr. 881B01 (1704-1748), Kronologisk liste 1748, uten sidenr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16699&idx_id=16699&uid=ny&idx_side=-365>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Hvis det er Giert Fredrichsen Holst du er ute etter så ville jeg ha settpå DIS under Flakstad i Lofoten under tema Anthoni Holst. Med aner tilbake til Jesus sånn ca. hvis man skal tro alt man finner på nettet.hilsen OddEinar Tømmerås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hansen

(9) Jeg er egentlig ute etter alle Gerdt`er på den tiden, i denne omgang på Ramberg. Så hvis denne Gerdt du nevner er en av dem, eller den samme som i (7)så er han en jeg er ute etter. Hadde denne Giert(9)en datter med navn Anna? Takker for tipset om Anthoni Holst, sjekker ut der om litt. Enig at det er mye nevnt på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.