Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Thorbjørn Granlund

[#68639] Thea Hansdatter Glomstadhaugen ( Haugen ), Åmot i Hedmark, født 01.05. 1822.

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Er det noen som er i stand til å finne ei fra Åmot, med dette navnet : Thea Hansdatter Glomstadhaugen ( Haugen ), født 01.05. 1822, konfirmert fra Mørstad i Åmot, 22.10. 1837. Siden klarer ikke jeg å finne henne noe sted. Det samme gjelder hennes mor, enke, Ellen Maria Olsdatter Haugen, døpt 21.05. 1797. Hennes mann Hans Olsen Haugen, ble henrettet på Hovdmoen i Åmot, 02.03. 1827. Er takknemlig hvis noen klarer å finne disse kvinnene, eller den førstnevnte Thea Hansdatter. Thorbjørn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg tror faktisk at det er den rette. Da har hun sannsynligvis vært i Løten. Så tusen takk skal du ha. Thorbjørn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Tusen takk igjen. Slik er det når man kan å lete skikkelig. Dette er desverre ikke min sterke side. Men jeg har fortsatt problemet med å finne hennes mor, og hvor det ble av henne. Thorbjørn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Hei!Vet du om Hans Olsen satt på Akershus festning? Se henvisning til denne Hans Olsen - LenkeGrethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Vet ikke om dette er den rette. Hans Olsen Haugen og Haagen Olsen Moen, drepte 2. svenske handelsmenn på isen på Glomma om kvelden den 15. mars 1826. De ble begge halshugget for ugjerningen, den 2. mai 1827.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.