Gå til innhold
Arkivverket

[#68639] Thea Hansdatter Glomstadhaugen ( Haugen ), Åmot i Hedmark, født 01.05. 1822.


Gjest Thorbjørn Granlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Er det noen som er i stand til å finne ei fra Åmot, med dette navnet : Thea Hansdatter Glomstadhaugen ( Haugen ), født 01.05. 1822, konfirmert fra Mørstad i Åmot, 22.10. 1837. Siden klarer ikke jeg å finne henne noe sted. Det samme gjelder hennes mor, enke, Ellen Maria Olsdatter Haugen, døpt 21.05. 1797. Hennes mann Hans Olsen Haugen, ble henrettet på Hovdmoen i Åmot, 02.03. 1827. Er takknemlig hvis noen klarer å finne disse kvinnene, eller den førstnevnte Thea Hansdatter. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Se på dette ekteskapet - nr. 5 - den 19.3.1866 i Åmot. Her gifter pige Thea Hansdatter, 41 år, seg - Hedmark fylke, Åmot, Ministerialbok nr. 8 (1862-1875), Ekteviede 1866, side 272. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8899&idx_id=8899&idx_listetype=vi&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-8>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg tror faktisk at det er den rette. Da har hun sannsynligvis vært i Løten. Så tusen takk skal du ha. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Tusen takk igjen. Slik er det når man kan å lete skikkelig. Dette er desverre ikke min sterke side. Men jeg har fortsatt problemet med å finne hennes mor, og hvor det ble av henne. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Vet ikke om dette er den rette. Hans Olsen Haugen og Haagen Olsen Moen, drepte 2. svenske handelsmenn på isen på Glomma om kvelden den 15. mars 1826. De ble begge halshugget for ugjerningen, den 2. mai 1827.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.