Gå til innhold
Arkivverket

[#68650] Ellen Maria Olsdatter Glomstadhaugen ( Haugen ), Åmot, døpt 21.05. 1797.


Gjest Thorbjørn Granlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg prøver meg igjen. Er det noen som klarer å finne noe om denne dama ? Ellen Marie Olsdatter Glomstadhaugen ( Haugen ), døpt 21.05. 1797, gift 31.08. 1821, m. Hans Olsen Almus, døpt, 11.08. 1799, ( tok navnet Haugen ), halshugget sammen med Haagen Moen, på Hovdmoen i Åmot, den 2. mars 1827. Siden finner jeg ikke noe mere om hans enke, hvor det ble av henne. Er takknemlig hvis det er noen som vet noe om henne. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Elen Maria Olsdatter og Hans Olsen fikk en datter 1. mai 1822. Thea ble konf. i Åmot kirke 22.10.1837 og bostedet er da oppgitt til Mørstad.Jeg kommer tilbake hvis jeg finner mer.Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Vet du hvor Elle Marie er født, og kanskje også når du sist 'har sett henne i live'?Bladde lett gjennom begravede i Åmot 1822-1900 uten å finne henne, men kan jo ha oversett noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Ellen Marie Olsdatter ble døpt i Åmot kirke,11.08. 1797. Jeg har heller ikke klart å finne henne blant døde i kirkebøkene. Det er også vanskelig å søke i folketellingene, ettersom hun hadde to fornavn. Når det gjelder folketellingen for 1875, så var det vel ingen slik i Åmot ? Nei hun er en gåte, men kan da vel ikke bare forsvinne ut i løse lufta ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Jeg har registrert alle døde i Åmot frem til og med 1861 og finner henne ikke der. Har også reg. viede og hun har ikke giftet seg igjen i Åmot. Det ser nok ut som hun har flyttet, men det er jo rart at datteren da har blitt boende. Det var folketelling i Åmot i 1875, disse er nå under trans. men det vil nok ta tid. De store byene er jo registert, men ellers ser det ut som Østfold er under arbeid.Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Takk for at du har lett etter dette. Jeg har også lett blant utflyttede, men det var også negativt. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg tror jeg har funnet henne, bare det at presten har skrevet litt feil alder. Han har skrevet at hun var 31, år i stdet for 35. år. Hun døde i Nygaardsstuen på Åsta vest, 25.10. 1832. Jeg har skjekket ut at det ikke fantes flere som var døpt med det navnet en henne. Hun het jo Ellen Maria, men i dødsfallet står det bare Ellen Olsdatter. Den du hadde funnet kunne nok passet, bortsett fra at denne var 70. år i stedet for 67. Har også sjekket utflyttede fra Åmot, innflyttede til Elverum, hvor søsteren Oleanna var gift. Har også sjekket innflyttede til Løten og Stange. Men håper at det er den rette jeg fant. Ellers så må jeg si tusen takk for letingen Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei igjen. Jeg sa vel at jeg hadde alle opplysninger om datteren Thea. Det har jeg nok ikke, for etter at hun giftet seg med Mikael Johannessen, 19.03. 1866, er de ikke å finne, men de kan jo rett og slett ha reist til Amerika ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.