Gå til innhold
Arkivverket

[#68664] Lesehjelp kirkebok


Gjest Rolf Jerpseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Hva står det etter farens fornavn: Anders ..... Jeg får det ikke til at det står Evensen der. Kan det være et gårdsnavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

Jeg tror du har rett i at det ikke står Evensen, Berit. Presten skriver E annerledes andre steder. Men hva står det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Hvis vi godtar at prikken over i-en er forskjøvet (det er den ofte), så tror jeg det står Vestie eller Vestli. Det forutsetter at knadden th for første bokstav er en del av V'en, og det tror jeg den er, når jeg sammenlikner med andre enkelt-V'er han har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Jeg begynner å helle i samme retning, Berit, at det begynner på S... men det er visst så langt jeg kommer i kveld, øynene begynner å bli for trøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

Var det ikke for streken som ikke er forbundet med de andre bokstavene, kunne jeg kanskje lese det som Anders Svenskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Vi burde sett at det begynner på Sven... Han bruker den samme V'en på venstre side, i 'Troloffvede'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.