Gå til innhold
Arkivverket

[#68665] Lars Iversen og Guri Johannesdatter Dale i Vaksdal


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Håper noen har bygdebok og kan slå opp for meg. Er interressert i hva som står om de. Jeg finner de gift 2/11-1727 Haus,Hordaland. Og de har barn til dåp bl a 26/9-1728.Lenke Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Berentsen

Hei!Fra bygdeboken for Vaksdal B2, side 244.1728 bygsla Lars Ivarsson Lillejord 1706-1736 g.m. Sigrid Johannesdatter 1702-? Her er konen nevnt som Sigrid. De overtok bruket her etter hennes foreldre.I skifte etter Lars var eiga knapt 8 rdl. Arven vart sskift mellom borna.Følgende barn nevntIvar 1727-1730.Helga 1728-1757.Anna 1729-d. før 1736.Ivar 1730-.JohannesOlav 1734-.Nils 1735-. Gift 1763 med enken Barbru Magnesdatte, Skår. Mvh. F.B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk skal du ha Frank. Det er feil i bygdeboka. Hun heter Guri. Har snakket med Kenneth Bratland om ded (han som har skrevet bygdebok for Åsane) Sønnen Ole kom til Salhus. Det er han jeg har fulgt. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.