Gå til innhold
Arkivverket

[#68670] Hitra / Frøya; Enok Kristoffersen, HULLET


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

I Frøya-boka under Hullet står følgende;Enok Kristoffersen kjøpte i 1855 en part av Hullet som fikk gnr.61, bnr.1. Hans kone het Johanna Haldorsdtr. og de fikk 2 sønner, Hans Edvard og Anton Kristian. Johanna ble enke i ca. 1862 og overtok bruket.MEN; Hvem i H..... er denne Enok Kristoffersens foreldre og hvor kom han fra? Jeg tror at jeg har prøvd alle kirkebøker men kan ikke finne denne Enok! Noen som kan hjelpe meg?Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei igjen Carsten og hei Torodd.Takker. Det som er litt forvirrende er vekslingen mellom Kristoffer-og Christophersen, og kvalvær og Mausund. Dette skulle jo bety at han er sonn av Kristoffer/Christopher Olsen på Dyrøya. Rart at ikke dette er tatt med i Frøya-boka.Da har jeg et spørsmål i samme forbindelse; På SULA i 1865 finnes en Jonetta/Jonetha Kristoffersdatter 48 år,(ca.1817) gift med Olaus Mathissen. ER HUN SØSTER AV ENOK ??Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.