Gå til innhold
Arkivverket

[#68678] Hjelp til tyding av kirkebok


Gjest Heidi Jangås
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Jangås

Hei! Jeg leter etter far til Olava Fredrikke Hansdatter. Hennes far var HANS PEDERSEN BLEEKER som var tjenestekarl hos prost Norman i Asker, samme prost som døpte hans datter.Tenker at person #1380 kan være en kandidat: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f18010220&gardpostnr=74&merk=74#ovre>LenkeDette bringer meg videre til denne kirkeboken, og jeg tror det er Hans som står nederst til venstre. Noen som kan hjelpe meg med å se hva som står? LenkeMhv Heidi (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Jangås

Trenger visst hjelp til tyding av denne også. Personen jeg trenger hjelp til er Berte Marie Olsdatter. Det skal være mor til Olava Fredrikke Olsdatter Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Jangås

Her flytter Berthe Marie Olsdatter inn til Oslo. Ser det står attest av 6, mars 1826. Ser ut som hun er født i Asker 15. mai 1799. Sliter med å lese resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Heidi!Lenka i (2):Tjenestepige hos Mad. Fossum.Attest om at hun- en Datter af Ole Christophersen og Marthe Eriksdatter- er døbt i Slotskirken den 16. Dec. 1803, confirmeret samesteds d. 6. Oct. 1822 og comunicerede første og sidste Gang her den 11. næst efter. Strax efter Confirmationen forlod hun Menigheden, og er derfor mig iøvrig ubekjendt. Hun er her ikke bunden ved offentligt Ægteskabsløfte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Jangås

Hei Gunnar! Tusen takk for hjelp. Jeg trodde hun var født i Asker, men dette gir meg noe nytt å søke på. Er vanskelig å finne noe om Berthe Marie og Hans Pedersen fordi jeg tror de aldri giftet seg.Mhv Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lenka i (1): Hans, A(sker) K(irke) 2 febr.(dåpsdag). Peder Larsens s. f.p- Bleger 24. jan. (Faddere): Kari Hermans Boestad? Baastad, Johanne Bredes. Leangen, Kari Nils. Fustal/Fusdal, Jacob Bondi, Ellef Børgen. Moren Anna Jons. intro. 23. feb.Det mangler lenke i (3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lenke (3):10. Marts BErthe Marie Olsdatter, tjenestepige. Attest af 6 Marts 1826 fra provst Norman i Asker, .... f.... hun er født den 15. Mai 1799 af Ole Fredri... og Marthe Maritsdatter Døbt i Asker kirke den 19 Mai s.a. (samme år) - confirmered d.7 Mai 1815 og communicerede -- 4. sønd. efter Trin. 1825. Iøvrigt fordelagtigt vidnesbyrd.I margen helt til høyre: Udflytted igjen og meddelte? under? 10 jan. 1827. Attest om at hun her ikke er bunden ved/med? offentlig ægteskabsløfte samt om hendes den 19. Marts døbte barn Olava Fredrikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.