Gå til innhold
Arkivverket

[#68685] Sør Trøndelag


Gjest Grethe Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Sæther

Min svigefar Harald Gustav Sæther,f. 11.11.1904.Kristiansund. Far Olaf ? Sæther. Trondheim 187?.utvandret til U.S.A.ca.1904. Det er Det vi har som opplysninge.Vi håper det er noen som kan ha noen opplysninger sm kan føre oss videre i denne saken Hilsen Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Grethe!Her er i alle fall dåpen til Harald Gustav i Kristiansund - Møre og Romsdal fylke, Kristiansund i Kristiansund, Ministerialbok nr. 572A18 (1898-1913), Fødte og døpte 1905, side 126. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3828&idx_id=3828&idx_listetype=dp&idx_kjonn=b&uid=ny&idx_side=-135>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berg-Iverson

This could be Olaf Sæther emigrated fro Kristiansund?OLAV JOHANNES SAETHERBirth: 13 JUL 1880Christening: 05 SEP 1880 Bakklandet, Sor Trondelag, Norway Parents: Father: DITLEV ANDREAS SAETHER Mother: HILDA OLINE OYEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Skjønner det. Var litt snar der med han fra Kristiansand. Hvordan vet du at Olaf Sæther kom fra Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Gjør det? Holder jeg på å bli blind? :)))) Samme hvor mye jeg myser kan jeg ikke se det.Her er uansett dåpen til den Olaf/Oluf som er nevnt i (11):LenkePresten skrev ? etter 1774, så det er vel mulig at han kan være født 1772. Faren til denne Oluf er også handelsmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Sæther

Du er ikke blind, jeg mente at det sto der,vi har fått høre at han er fra der. Desvere står det heller ikke sikert at han er fra Trondheim i Komfirmasjons protokollen fra Molde i 1921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Du kan ihvertfall utelukke Oluf Johan Sæther f. 1772 som jeg forslo ovenfor. Han ble gift 1895 med Lina Stene og var styrmann ved Nordenfjeldske Damskipselskap: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Skjønt... det kan hende jeg holder på å bli blind allikevel! Det var jo broren Hans Magnus som giftet seg i 1895.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.