Gå til innhold
Arkivverket

[#68709] Kona til Hans Jørgen Reinsch i Gausdal


Gjest Jan Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Solbrå

Den alderen som er oppgitt for Anne Mortensdatter i 1865 stemmer ikke så godt overens med den alderen som er oppgitt i 1801, men hvis vi antar at det er den fra 1801 er riktig, kan vel Anne være den Anne Mortensdatter som er døpt i 1778[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9283&idx_id=9283&uid=ny&idx_side=-159>Lenkeder det for meg ser ut som farens navn kan være Morten Mortensen Revoldsrud. Og da kan det vel være et interessant poeng at det vel var på Revoldsrud Johann Georg Reinsch prøvde å livnære seg som kjøpmann.Jeg vet ikke om du kjenner denne lenken fra før, men her kan du se hvordan sønnen til Kari og Hans så ut på sine gamle dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Christensen

Ref (26): Takk Bjørn. Det var interessant. Kjente ikke til den linken.Kan det tenkes at det fins noe mer om Johan Georg Rensch og virksomheten hans på Revoldsrud. Gausdal Historielag har vel så vidt jeg vet gitt ut en del skrifter.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.