Gå til innhold
Arkivverket

[#68713] Oldine Helmersen 1893 Stamnes Nordland


Gjest Birgith Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgith Andreassen

Jeg har tidligere fått mye hjelp til å prøve å finne mine to grandonkler Helmer Theodor Bæk Hansen og Jørgen Bang Hansen. Det lyktes aldri å finne dem på 1900-telling tross iherdig innsats fra mange hjelpere. Nå har jeg imidlertid funnet at salig Helmer fikk et barn utenfor ekteskap i 1892 (eller-93) med Pauline Marie Olsdatter f.1860. På 1900-tellingen bor barnet, nå nevnt Oldine Helmersen med sin mor på Leinesodden i Stamnes. Jeg er svært ivrig etter å finne eventuell etterslekt etter Oldine, eller søsken av henne. Jeg vet ikke hvor Helmer tok veien. Om han eller broren Jørgen fikk flere barn og noen finner dem vil jeg bli glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Jeg lurer på om Oldine ble boende i Stamnes.Det er jo begrenset hvor langt man kan lese om viede eller 'foreldre til døpte' i kirkebøkene. Har noen oversikt over hvem som døde når i Alstahaug/Stamnes? Jeg har ikke funnet henne under 'gravminner' heller. De forsvinner da så skrekkelig i min slekt! Ikke for det, Helmer og Jørgens 6 søsken har jeg da god greie på. Hvor ble nå denne Oldine av da tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.