Gå til innhold
Arkivverket

[#68717] Tov Bjørnsen og Ingeborg Torgrimsdatter Haaberg


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Dette paret skal være fra Hedrum og han skal være født ca 1720, hun ca 1724.Men hvilke kirkebøker finner jeg dem i?Hedrums bøker går ikke langt nok tilbake og jeg har også forsøkt å se på oversikten over hvilke kirkebøker hvor men greier ikke å se hvor jeg skal lete.Vet at de flyttet til Heddal (Hitterdal) men der har jeg oversikten. Det er i Hedrum og bakover jeg forsøker å finne ut av røttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Er du sikker på at de er født så 'sent'? Her er et par med samme navn som får et barn i 1721Lenke Stemmer jo fint med Heddal også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Vet du Hilde Rossing, det ser ut til at du har rett! Jeg har nemlig ikke forstått hvorfor jeg finner dåp på sønnesønnen Tov Torgrimsen i Heddal og at eldre i familien har nedtegnet at de var fra Hedrum. De har nok tatt feil på en eller annen måte. Da gyver jeg løs på Heddal kirke som har fine bøker bakover og takker deg for alt du har funnnet. Jeg er så glad for all hjelp jeg får her på debatten :-) slektsklem fra Kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Dette er det siste sporet jeg har funnet og der står det følgende: 3 eller 13 mars 1743 Tow Hellems barnet, kaldet Torgrim. Så vidt jeg kan tyde teksten så står det en Torgrim Haaberg som fadder og det er vel far til Ingeborg. Dette er jo i 1743, så da må jeg finne ut av de barna som er nevnt under dette paret. Ser også at du har klart å finne spor på FS etter Tov og Ingeborg med foreldre, så dette ser mer og mer riktig ut!Kildeinformasjon: Telemark fylke, Heddal, Ministerialbok nr. 3 (1723-1783), Fødte og døpte 1743, side 58. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7931&idx_id=7931&uid=ny&idx_side=-79>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei Kikki, så hyggelig tilbakemelding,tusen takk!Så bra du fant dåpen til Torgrim og via fadder fikk bekreftet Ingeborgs far!Jeg må slite meg løs fra dette nå,og gjøre litt annet, ønsker deg lykke til!Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.