Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Gry Axelsen

[#68723] Christopher Olsen Steen, gift i Molde 1823. Hjelp til å tyde innfør. av vielsen

Recommended Posts

Guest Gry Axelsen

HeiKan noen hjelpe meg å tyde hva som videre står skrevet under navnet Christopher Olsen Steen, og i kolonnen for forlovere.2 side nr 1: Lenke

Guest Berit Knudsen

Prøver: skibskaptein og oppholder seg i Christiansund, 33 år gl., 6 marts 1824. Forlovere: Hr. Borgerkapitain ..... Hr. .... Gi...berg?

Guest Gry Axelsen

Hei Berit,Og takk for forsøket. Skrifta er vanskelig å tyde, men jeg tror det står Hr. Grindberg på den siste forloveren.

Guest Odd Villy Ovesen

Tror det under forlovere står:Hr Borger Capitain Schelderup Hr Borger GrindbergD'en i Schelderup er skrevet på en litt spesiell måte, men hvis du f. eks. sammenligner med paret øverst på venstre side hvor det bl. a. står Marit Larsdatter og Ole Pedersen, så vil du se at denne presten har en litt spesiell måte å skrive d'ene på.

Guest Gry Axelsen

Hei OveOg takk for hjelpa. Skipskapteinen viser seg vanskelig å finne opphavet til. Jeg jobber med om Ole Evensen Steen fra Meldal kan være hans far, muligens uekte sønn. Ole er tjenestegutt hos Brodtkorb i Kristiansund. Qvammes barn var også tjenestefolk hos Brodtkorb, så her kan være et bindeledd.Lenke til debatt om Ole Evensen Steen i DIS Lenke

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.