Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest geir gjøvik

[#68728] Haakon Skjerding. Kristiansund. Far til en sønn, fafar til mange.

Recommended Posts

Guest geir gjøvik

Jeg leter etter Haakon (håkon) Skjerding, Han var vel født Fredriksen. Familien var bosatt i Kristiansund. Haakon var født et sted i begynnelsen av forrige århundre. Han ble far til en gutt i 1936. Moren til denne gutten het Julie Aukan. Gutten fikk navnet Per og vokste opp hos Julies søster Peggy og hennes mann Peder Kværnes. Haakon reiste til USA etter krigen og siden da er det vel få som har hørt noe fra karen. Jeg er hans sønnesønn. Kirke bøkene i Kristiansund brant helt eller delvis opp og derfor er det en av grunnene jeg har så lite informasjon. Jeg håper noen her kan hjelpe meg.

Guest Astrid Ryen

Se på konfirmanten nr 3 nedenfra til venstre: Lenke

Guest Astrid Ryen

Foreldrene på Frøya i 1900:Lenke

Guest Astrid Ryen

Det må være Haakon Skjerdings far i 1875:Lenke

Guest Bengt E. Vesthagen

Du finner også Haakon her: Lenke

Guest Mariann Stokken

Trudde eg laga eit innlegg her i stad, men veit ikkje kvar det vart av.Dette manifestet er eit av fleire som viser at Haakon var mannskap(Ch.Eng. det er vel ein slags ingeniør), manifesta viser at han hadde anløp USA fleire gongar mellom 1945-1954.Venleg helsing Mariann.

bilete6848.jpg

Guest Ingmar Seth

Ch.Eng er Maskinsjef, dvs sjef for det tekniske utstyret ombord i eit skip.

Guest geir gjøvik

Hei Astrid, Bengt, Mariann og Ingmar.Det gikk fort, her er det mange som sitter på mye kunnskap. Det kan se ut til at Haakon også giftet seg i USA med en dame som het Helen I. Hun døde i San Diego i 2003. Selve Haakon's skjebne vil vel kanskje også etterhvert dukke opp. Fra dokumentet til Bengt så ser det ut til at det ble Amerikaner ut av Haakon på 70 tallet. Jeg takker så mye for all hjelp hittil. Vennligst hilsen, Geir

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.