Gå til innhold
Arkivverket

[#68728] Haakon Skjerding. Kristiansund. Far til en sønn, fafar til mange.


Gjest geir gjøvik
 Del

Recommended Posts

Gjest geir gjøvik

Jeg leter etter Haakon (håkon) Skjerding, Han var vel født Fredriksen. Familien var bosatt i Kristiansund. Haakon var født et sted i begynnelsen av forrige århundre. Han ble far til en gutt i 1936. Moren til denne gutten het Julie Aukan. Gutten fikk navnet Per og vokste opp hos Julies søster Peggy og hennes mann Peder Kværnes. Haakon reiste til USA etter krigen og siden da er det vel få som har hørt noe fra karen. Jeg er hans sønnesønn. Kirke bøkene i Kristiansund brant helt eller delvis opp og derfor er det en av grunnene jeg har så lite informasjon. Jeg håper noen her kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Trudde eg laga eit innlegg her i stad, men veit ikkje kvar det vart av.Dette manifestet er eit av fleire som viser at Haakon var mannskap(Ch.Eng. det er vel ein slags ingeniør), manifesta viser at han hadde anløp USA fleire gongar mellom 1945-1954.Venleg helsing Mariann.

bilete6848.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geir gjøvik

Hei Astrid, Bengt, Mariann og Ingmar.Det gikk fort, her er det mange som sitter på mye kunnskap. Det kan se ut til at Haakon også giftet seg i USA med en dame som het Helen I. Hun døde i San Diego i 2003. Selve Haakon's skjebne vil vel kanskje også etterhvert dukke opp. Fra dokumentet til Bengt så ser det ut til at det ble Amerikaner ut av Haakon på 70 tallet. Jeg takker så mye for all hjelp hittil. Vennligst hilsen, Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.