Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Runar Juvang

[#68733] Scanna kirkebøker Drøbak mellom 1842 og 1858

Recommended Posts

Gjest Runar Juvang

Jeg leiter kirkebok for Drøbak for 1852. Ser ut til å være et opphold her. Ligger data for denne perioden under Ås, eller er det ikke tilgjengelig nå ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Kirkeboken 1842-1858 gikk dessverre tapt ved brann 07.03.1904.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Runar Juvang

Det var leit, men takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Andreas Rindal

Veldig leit ja. Jeg savner den samme boka selv for å finne mer dokumentasjon om min tippoldefar. Sånn er livet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sten Høyendahl

Og dermed må vi prøve å sjonglere med kildene. Min oldefar Abraham Olsen var født i 1854, men jeg får likevel fødsels- og dåpsdata om ham ved å se på konfirmasjonen i 1869.Og for den som leter etter dødsfall: Kommunikantbøkene kan gi antydninger. Ettersom min formoder Mari Simensdatter ikke er oppført i disse etter høsten 1851, er det mye som tyder på at hun døde da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Andreas Rindal

Det har du selvfølgelig helt rett i Sten. Men det er allikevel greit å få bekreftet noen datoer, pluss å få mer info om hans foreldre og faddere for videre leting. Det står ofte mer info om foreldre i dåp enn i konfirmasjon. Min tippoldefar var forøvrig også født i Drøbaki 1854.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.