Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Boel Pettersson

[#68739] Ekelund/eklund/forsberg

Recommended Posts

Gjest Boel Pettersson

Jag letar efter en släkting som är heter sara catharina forsberg/(Fossberg), född troligtvis i Ramnes. år 1799-09-15. Hon flyttade till stockholm och gifte sig där med en pehr sundberg 1:a äktenskapet. men jag letar efter hennes föräldrar och ev syskon. Det sägs att en syster till henne flyttade till jämtland,Orten heter Hålland och senare fick ta hand om en av hennes söner pga dödsfall.2:a äktenskapet Sen letar jag efter en Bengt olsen/Olsson Ekelund född 13 mars 1803. Troligtvis är han oxå född i närheten av Ramnes. Han arbetade i stockholm som tunnbidare. Både sara och bengt dog och barnen hamnade på barnhem och senare i undersåker/hålland.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi Austad

Hei! Landsdekkende søk i FT 1801: Sara Catharina 2 år, far: Hans Hansen 26 år, mor: Bereth Hansdatter 30 år (tjenestefolk). Nordland Amt, Hassells prestegjeld, Sanne sokn, Strønstad gård. En meget aktuell kandidat? Mvh Heidi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Boel Pettersson

Hej och tack för ditt svar. ska genast gå in och titta där

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Boel Pettersson

Detta låter intressant. ska utforska detta. bästa h boel och tackar på förhand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.