Gå til innhold
Arkivverket

[#68744] tydning av melding tilknyttet pike adoptert av infanterikaptein ?


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Lauvås

Hei prøver meg på noe av teksten:Ved ? bevilgning av 16. Juni 1919 er hun adoptert av infanterikaptein ? Jørgen Larsen ? og hustru Borghild f. ? Mosjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Syns det står Lauriz Jørgen Larsen Lehre.Finner en Laurits Lehre,født 1879,Sundmøre på tellingen i 1900: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0301&kenr=298&bnr=0011&lnr=03>Lenke Fra Dis,gravminner:492828 Laurits Lehre 1956 m C01 04 10508 Orelund (Nybo) Sandefjord Sandar LenkeI samme grav ligger Borghild Lehre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Ved utfærdiget bevilling av 16. juni 1919 er hun adoptert av infanterikaptein Lauritz Jørgen Larsen Lehre og fru Borghild f. Arnesen (?), Mosjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heidette var interesant for jeg har nemlig en Ruth Anne Marie Lehre gift 23/1 - 1943 med Wilhelm Frimann Koren Magnus f. 28/2 21 i Bærum. Er det noen som vet noe om dette parret? Wilhelms moe er av slekten Koren og faren het GerhardSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heitakker. Det løser to gåter på en gang for meg og et søskenbarn av min mor får en tante som han aldri har hørt om før.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Norges Militære Embedsmenn 1929:Lauritz Jørgen Andreas Larsen Lehre, f. i Borgund 19-12-1889, sønn av gårdbruker Lars L. Lehre og Karen Olsvik. Eks. Krigsskolens øverste avd. 1903. Mil. Høiskoleeks. 1907, prem.lnt. i Bergenske Brigade 1903, kapt. 1911. Tj.gjort bl.a. som chef for 8.komp. av S.Hålogalands I.R. nr.14 (6.Brigade) 1911-15, chef for 12.komp. av samme regt. 1915-30, i overtall. still. Inf.skyteskole. Håndgranatkurs.Eks.art. 1900. Eier og disponerer Vikdalen Bruk pr. Mosjøen hvor han startet fabrikk for fiskemel og soldemel etc. i 1916. Utruster fiskeekspedisjoner til Lofoten og Finmarken. Gift med Borghild Quale, f. i Trondheim 22-3-1886. 1 datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.