Gå til innhold
Arkivverket

[#68745] Skifte 2002 tilgjengelig ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Hvor langt frem i tid er det mulig (-og ønskelig ?) å spørre om data fra skifte etter avdøde ?Jeg er ute etter pikenavnet til en kvinne, hvor jeg vet når hun er født og død og hva hun het som gift. Vil det stå der i det hele tatt ?Tenkte at jeg skulle ta det som et generelt spørsmål først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftematerialet ligger hos skifteretten i 25-30 år. Skifteretten vil nok være tilbakeholden med å gi opplysninger, og Forvaltningsloven setter en 60 års klausul på opplysninger om private forhold.Skiftematerialet vil kunne gi opplysninger om avdødes pikenavn, men neppe alltid.Dersom man vet når og hvor vedkommende er født, skulle det være enklere å sjekke fødselsopplysningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk, YngveProblemet mitt er nettopp at jeg ikke vet HVOR hun er født, men jeg får lete litt til, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Thyra Astrid Johanne, gift Ørbeck.Født 15 desember 1906, død 5 november 2002 i OsloTidspunkt for viesen vites ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.