Gå til innhold
Arkivverket

[#68753] Arendal 1700-1750: Nils Frederichsen gm Sigri Jensd Bjørneboe


Gjest Jarl V. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl V. Erichsen

Jeg har funnet Sigrid Jensdatter Bjørneboe død 6/10/1759 i Arendal. Hun noteres ved dødsfallet som gm Niels Frederichsen. Hun må etter aldersangivelse være født ca 1704. Jeg har tidligere registrert henne som datter av Jens Jensen Bjørneboe (ca1671-etter 1715) og Maren Christensdatter (skifte 23/3/1743).Kan noen hjelpe meg videre med disse, og særlig Niels!?- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Jeg har ikke kilden min tilgjengelig her. Skrev det av etter kortarkiv Bjørneboe på AAAA.Mener jeg så et annet sted på DA at skifteprotokoller etterhvert blir tilhjengelig på nett. Blir bra!- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg legger merke til at Siri Bjørneboe ved begravelsesinnførselen i 1759 kalles Niels Frederiksens enke. Jeg har lett etter hans begravelse i kirkeboka for Arendal perioden 1743-1759 - uten resultat (jeg kan selvsagt ha oversett ham).Det er jo ellers ikke utenkelig at han er begravet i Austre Moland - og da støter vi kanskje på et kildeproblem, i og med at kirkebøkene der starter først i 1747. Det er riktignok noen innførsler under Holt for perioden 1721-1735, men der har jeg ikke funnet noe som er relevant her. Dessuten er ministerialboka for Holt perioden 1739-1753 stort sett forbeholdt Austre Moland og Tromøy, men den er rotete ført og vanskelig å finne fram i (store deler av den inneholder forresten mest kommunikantlister).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Takk for forsøket. Jeg regner jo ikke med at andre setter i gang med masse arbeid om dette. Men dersom noen allerede har tangert kretsen, hadde det vært flott.Nå er jeg på vei mot påsken på hytta, så det blir stille herfra noen dager. God påske!- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.