Gå til innhold
Arkivverket

[#68774] Gjertrud på Brauten


Gjest Tore Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Hansen

Jeg har en Gjertrud Arnsdtr(Brauten under Snoen) f.1829.gm.Erik Olsen Gruthagen f.1823. De gifter seg 1853 Meldal Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Meldal, Ministerialbok nr. 672A07 (1829-1860), Ekteviede 1851-1853, side 169. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2395&idx_id=2395&uid=ny&idx_side=-161>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

hore Arntsen var fadder ved deres datter randis dåp i desember 1863 i meldal.Denne Thore finnes her i 1865-rtellingen f.ca 1836, og hos han bor faren Arnt Olsen som enkemannLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hansen

(4) Det kan godt være riktig for jeg har hørt at han var f.1776 og var bosatt på Litjstuggu,Kvam. Arn Olsen står også oppgitt ved ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Tore:Skal denne Gjertrud være født i eller utenfor ekteskap? Er det henne som er konf. i Meldal i 1846?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hansen

(10) Den Gjertrud jeg har er f.ca.1829 (innl.1 ovenfor). Der fremkommer farens navn Arn Olsen. Når Gjertrud gifter seg står hun oppført som 21 år. Nøyaktig fødested og alder har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.