Gå til innhold
Arkivverket

[#68806] Monsen i tronheim


Gjest Boel Pettersson
 Del

Recommended Posts

Gjest Boel Pettersson

Letar efter fakta om en diktare som heter Monsen och ska ligga begravd vid Nidarosdommen i trondheim. Det ska vara min pappas tipptippoldefar.Skulle vara intressant och få fram mer fakta om honom och hans föräldrar och fru och barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Har du ca årstall når han levde eller fornavn? Jeg fant Christian Martin Monsen født 1815 i Larvik, og ser ut til at han døde i Trondheim i 1852.Fant en artikkel i Store Norske Leksikon. www.snl.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Hvis dette er rett, finner vi Frederikke Herholdt i FT 1865. Hun er gift på nytt, men har tre barn med navnet Monsen.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Hvis dette er rett, finner vi Frederikke Herholdt gift på nytt. Hun ar tre barn med etternavn Monsen. Lenke til FT 1865Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boel Pettersson

Hej Björg! Det här stämmer så bra så. tack snälla för din hjälp. Jag hittade en dopbok efter min pappa i förrgår och upptäckte detta namn och en dikt från christian monsen. det var min pappas mormor som hade skrivit detta under kriget, då de inte kunde träffas. tusen tack för din hjälp och hittar du något annat om dem så är jag dig tacksam på förhand. stort tack. mvh boel i nyköping

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Christian og Frederikke Monsen sin datter, Gyda, finner vi igjen i FT 1875 i Leka.Vielsen, nr 15Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2526&idx_id=2526&uid=ny&idx_side=-108>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDåpen til første barnet, nr 26Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke1875Lenke 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Gyda får flere barn. Jens Andreas f 11-7-1874,Otto Kristian f 18-4-1876, Frida Vilhelmine f 12-7-1891. I 1900 finner vi Jens og Otto i Trondheim, og de to jentene hjemme.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Her er døpt Gyda sitt barnebarn, Otto Kristian sin sønn. Nr 71 av guttene. Han finner vi gravlagt på Havstein gravsted, Byåsen, Trondheim. Død 23-8-1997. I samme grav som Else Marie, antagelig hustru. ID-nummer på DIS gravminner 806077 og 806079.Dåpen Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2713&idx_id=2713&uid=ny&idx_side=-181>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Gydas ektemann Knut Jæger Hemmingsen f 23-3-1845, død 3-8-1928, gravlagt på Gravik gravsted i Nærøy kommune. Der ligger også Gydas første datter, Margrete Fredrikke, død 31-12-1933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boel Pettersson

Hej Björg- Tack så mycket. Det var massor av information jag fick på en gång. Tack på förhand. Hur kommer du in i bilden för en som är tämligen ny på detta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boel Pettersson

Jag letar efter Ella Pauline Gjersvolds föräldrar. Hon är född i Holtålen i sör tröndelag 5/12 1898. Henes far ska ha hetat Peder Arntsen Gjersvold och arbetade sulitjelma. Hennes mor?? Hon gifte sig med Emil Eriksen som är född i Hemnes 1893-04-29. Emils anor har jag men ej ellas. det är min pappas mormor och morfar, bestemor och bestefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boel Pettersson

Tack snälla Björg. Nu har jag en stund att sammanställa dessa uppgifter. Såg du oxå kopplingen till monsen här. Han hade en kvinna innan den första som du sände över till mig och den koppolingen går via ella. jag har lite svårt att läsa kyrktexterna så jag ska be någon översätta det åt mig. men du är en ängel för mig. tusen tack och jag hoppas vi kan höras igen. stora kramar boel p.s nu förstår jag varför jag och en del av mina närmsta diktar och skriver så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.