Gå til innhold
Arkivverket

[#68820] Sunde, Sloesing og Karen von Santen


Gjest Rune Nedrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Nedrud

4. september 1769 ble mons. Lars Benjamin Sunde og Mad. Karen von Santen gift i Askøy i Hordaland.Lars Benjamin Sunde dør i Sogndal i slutten av 1770 og 15. november 1770 blir hans sønn døpt Lars Benjamin etter sin da nylig avdøde far.14. desember 1773 gifter enken Karen Sunde van Santen seg på nytt med korporal Johan Petter Sloesing.Er det noen som har opplysninger om noen av disse personene og deres opprinnelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Jeg har nå funnet Karen van Santen døpt i Nykirken i Bergen i 1713 som datter av Lenert (eller Leonhard) van Santen og Karen Pedersdatter.Jeg er likevel interessert i de andre opplysningene jeg har spurt om og om opprinnelsen til van Santen i Norge.mvh Rune Nedrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Foreldrene til Lars Benjamin Sunde var Andreas Peterson Sunde og Magdalene (Malene) Larsdtr. Brekke. Elsebe Andreasdtr. Sunde, søster til Lars Benjamin, er tipp-tipp-oldemor til kona mi. Foreldrene til Andreas Peterson Sunde var Peter Nilsson Sunde og Maren Christensdtr. Gedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Flott, takk skal du ha Ottar.Sunde er jo ikke min slekt, da det er Karens ekteskap nr. 2 med korporalen som er min forbindelse. Likevel er det morsomt å få på plass en liten sidegren. Har du noen årstall, eller andre opplysninger eller vet hvor jeg kan finne disse, hadde det vært fint.Som sagt, takk for hjelpen ;-)mvh Rune N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.