Gå til innhold
Arkivverket

[#68841] navnet Maringius


Gjest marit. elisebet totland
 Del

Recommended Posts

Gjest marit. elisebet totland

Kjenner noen navnet Maringius?Jeg har en herr Fredriksen med dette fornavnet. Han var i Ålesund rundt 1900. Kjenner noen til han eller navnet fra andre familier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit. elisebet totland

Nei, det er ingen som er registrert i databasene her, så det var derfor jeg lurte på om andre hadde støtt på dette navnet evt som en lokal variant av ett eller annet. Det kan jo være en skrive/lesefeil også selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Thee Danielsen

Kan navnet være en adjektivisk avledning av stedsnavnet Marengo?Marengo var tidligere en liten landsby i nord-vestlige delen av Italia (omtrent midtveis mellom Torino og Genova) hvor Napoleon vant en avgjørende seier over østerrikerne. I dag utgjør bare Marengo en forstad til byen Alessandria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit. elisebet totland

Interessant! Får sjekke italiensk opphav når jeg har funnet ut om det er en evt skrivefeil inne i bildet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit. elisebet totland

Dette var slett ingen dum ide. De han var sammen med holdt seg en del i Grimstad. Betyr det at Marinius er et brukt navn i Vestfold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit. elisebet totland

Ja, så sannelig. Har funnet denne: f Hans Bernhard Marinius Fredriksen. Født 29.07.1864 i Kjære øde, Bruk 50.0, Tjøme, Vestfold, Norge. [Tjøme Kirkebok I 6 s.193] Matros i 1900.Dette kan være min mann. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.