Gå til innhold
Arkivverket

[#68844] HO; etterlysning; Bernt Andreas 1872- og Elisabeth Karine 1883- Aase.


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Jeg etterlyser to av barna til Anders Nilsen Aase og Elisabeth Olsdatter Gaustad.Anders og Elisabeth fikk 7 barn fra 1870 til 1886;Nils Olai 1870- gm Theodora ChristoffersdatterBernt Andreas 1872, ikke funnet etter dåpen[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=dp12011816&gardpostnr=46069&personpostnr=138175&merk=138175#ovre>Lenke Andreas Bernhard 1874- gm Thora Davida OlsenHilma Nilsine 1875- gm Olaf Bernhard Martin BottelsenOlaf Bertin 1879-1884Elisabeth Karine 1883-Lenkeikke funnet etter 1900LenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, tusen takk.Hva i all verden var Hunstad i Meland? Var det et slags hospital? Jeg kjenner Hunstad i Bergen, spesialskole for hørselshemmede og kompetansesenter.Når Elisabeth og Lars gifter seg står det at han var hotellbetj i Sund. Var det Bekkjarvik, Oddvar, eller var der flere hoteller?Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

(5) Ut fra klokkerboken kan det se ut som Bernt døde på Gaustad, ikke Hunstad Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Meland i Alversund, Klokkerbok nr. C 2 (1867-1880), Døde og begravede 1873, side 184. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det kan stemme. Der vokste hans eldste bror Nils Olai opp. Har lagt inn retting i databasen.Jeg finner ikke Lars eller elisabeth igjen i en eneste databse. Vil tro de kanskje har emigrert. Fikk treff på en fra Stavanger i 1906, men han var ugift.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da er det vel Lars vi finner i skipslistene for 1900 her også LenkeDampskibet Hera fra Bergen, skipper Th. Hansen, oppholdssted ved tellingen: Hamburg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.