Gå til innhold
Arkivverket

[#68845] Philip Christoffersen Furnes (f.ca.1660) fra Gulen


Gjest Knut Bryn
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Bryn

Jeg sliter med å finne opphavet til en Jon Philipsen som dukker opp i Indre Sogn i 1724. Navnet Philip er nærmest ukjent i Indre Sogn på denne tiden, men jeg ser at navnet er en del brukt i Gulen.Derfor spør jeg ganske frimodig om noen vet noe om Philip Christoffersen som i 1701 var bruker av Furnes i Gulen, og om han hadde en sønn som het Jon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I mars 1696 var det en Philip Syversen Lothe som hadde en sønn Jon til dåpen i Gloppen [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070228290320.jpg>LenkeMen her kan jeg jo være helt på bærtur…Jeg klarer for øvrig ikke å finne noen Philip Christoffersen i 1701, mulig det er øynene mine som svikter (for å sitere Lars Øyane). Her er giftermålet til Philip Sivertsen i 1694 LenkeJon Philipsen hadde en bror Oluf, døpt 2.12.1698 LenkeSå fulgte Marit døpt 10.9.1702 LenkeClara, døpt 4.3.1706 LenkeOg Ole, døpt 15.1.1711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Mange takk skal du ha, Grethe! Det kan være et meget godt spor du ga meg der. Gloppen kan av forskjellige grunner være like bra som Ytre Sogn. Men også mine øyne svikter visst litt, for jeg kan ikke finne denne Philip Syversen i 1701-manntallet. Mon tro hvor det ble av ham?Når det gjelder Philip Christoffersen, så er nok forklaringen på at du ikke finner ham i 1701-tellingen at du bare har lett i tellingen for Nordre Bergenhus. Den sørligste delen av Gulen finnes i manntallet for Søndre Bergenhus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.