Gå til innhold
Arkivverket

[#68848] OPPSLAG; Lars Larsen Noven; Austevoll 1 - Gard og ætt - Møkster sokn


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,om noen har Austevoll 1 skulle jeg gjerne visst hva som står om Lars Larsen Noven f 1882, hans far var Lars Kristoffersen Noven.Relatert deb LenkeMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk skal du ha for oppslaget Grete.Nei, det ser ut for at det skal bli vanskelig å finne ut hvor de to tok veien.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ser på FS at noen av Lars' søsken bor på Rabben da de dør. Kan Lars også ha skiftet navn til Rabben?Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Noven og Rabben er samme sted. Personen Carsten viser til er nok samme mann, men han kom jo tilbake og gifta seg i 1905. Turen til Amerika tok han da før han gifta seg, men det kan jo være han flytta tilbake seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Dåpen i SK er helt klart deres sønn. Det betyr jo at de var i byen så sent som i 1908.Ja, jeg lurte på det med Noven og Rabben, Oddvar.Siden de ble gift i 1905 er det vel mulig vi kan finne flere barn døpt, og kanskje finne dem i Gravminnene, om de ble boende i landet.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

og i 1904 bor Elisabeth Karines søster, Hilma, og hennes mann Olaf Bernhard Bottelsen, i Skuteviksveien 19 LenkeDe emigrerte senere samme år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

det dør en Edith Karina Backe f 1902 1907 død 1407 1962 gr l 1807 1962 felt 33 rad 7 grav nr 11-1 Nordstrand kirkegård Velg kirkegård i Oslo NordstrandMen, hvordan skal jeg finne ut om det er riktig Edith?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK.Har tatt en titt i Adressebøkene, Der er etternavnene Noven og Rabben 99,99 % fraværende. Der er kun en gang at det nevnes en med et av de etternavnenen, og det er Simon Rabben.Ellers finner jeg ingen av dem verken i 1920, 1924 eller 1942, dvs der er en frk Edith Larsen i 1924, kanskje vår. Vet ikke helt hvor gamle de ugifte måtte være for å komme med i adressebøkene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Flere barn: Ruth Agnes født 23.okt. 1909 Kildeinformasjon: Bergen fylke, Sandviken, Klokkerbok nr. B 1 (1901-1914), Fødte og døpte 1910, side 228. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, og da er de flyttet til Nye Sandviksvei 29, og Ruth Agnes tar etternavnet Rabben fra 1929.Da begynner vi vel å snøre dette inn, Lars, som kom med gjennombruddet.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.