Gå til innhold
Arkivverket

[#68862] Eklund i trondheim ?


Gjest Boel Pettersson
 Del

Recommended Posts

Gjest Boel Pettersson

letar efter syskon och andra släktingar till en Henrik Martin eklund. Född i buksnes i lofoten nedflyttat till ev lökken och senare till trondheim. Min morfar ska ha ägt ett hus på lademoen ihop med sin första hustru Kristina/christina.Hon ska ha haft ett skrädderi i samma hus. de fick två barn ihop. Härdis och Viktor. de vet jag lite om. Viktors ena barn ska vara eva eklund den kända simhopperskan, vad hon heter/hette som gift vet jag ej.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lurer på om dette kan være graven til Henrik Lenke I tilfelle lenka ikke blir riktig så ble Henrik f.24/10 1875 - 13/4 1945 Stiklestad, Verdal, NTL. K: DIS-gravminner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ser at lenka ikke fungerte: Da får jeg ta med resten av det som sto om Henriks fødsel, f.24/10 1875 Skarpvolden, Buksnes, Vestvågøy.Så finnes det en Christina Johanna Wilhelmina Eklund, f. Ersdotter, f.7/8 1873 Korgen, Faltuva, Trones, Hemnäs, Sverige. Begr.23/7 1927 Lademoen, Trondheim. Kan det være hans kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Graven til Härdis Lorentzen, f.Eklund. F.25/1 1901-11/7 1970 Melhus STL [url="http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=2500086>LenkeEn Viktor Johan Kristian Eklund f. 28/5 1906 - 23/12 1963, grl.6/5 1964 Lade, Trondheim. Prøver med lenke her også http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=fyNå ser det ut til å virke så da prøver jeg igjen med Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dåpen til Henrik, nr.95 Lenke Du har kanskje dette fra før, men det er greit for andre å se hva foreldrene het om de skal se etter søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boel Pettersson

Hej Björg och Berit ! Tack så mycket nu har jag en del igen. det som jag fått stämmer fint med att knyta ihop med en del andra personer i mitt pussel. tack än en gång och jag hoppas jag kan återgälda detta på något sätt. tack än en gång

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

I samme grav som Viktor Johan Kristian ligger også det som sikkert er hustru Petra Elise og muligens en sønn, Tore Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.