Gå til innhold
Arkivverket

[#68871] Når flyttet han?


Gjest Bjarte Espedokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Espedokken

Hei!Jeg jobber med å finne ut hvilke datoen en person flyttet fra et sted i Bergen, til et annet.Her er en oversikt på hvor han bodde på ulike datoer. Mannen jeg jobber med heter Johan Reinhard Knutsøn (1871-1945) 7. juli 1895: Tordenskjoldsgate 21, 17. mars 1897: Stølesmuget 2a, 23. april 1899: Bredstølveien 12.Kan du hjelpe meg med å finne ut hvilke datoer, eller ihvertfall litt mer eksakt når han flyttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ham ikke registrert som død i Bergen i 1945. Bergen folkeregister ble opprettet i 1912, og ved hjelp av hovedregisterkortet skulle vi kunne funnet oppgitte flyttedatoer ETTER 1. februar 1912. Det er langt verre før. Da var det ikke noe folkeregister, og adressene ble registrert i forbindelse med valgmanntall, adressebøker og folketellinger.Vet man når han flyttet FRA Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Espedokken

Jeg vet ikke når han flyttet fra Bergen, men han døde i Odda!beklager, glemte å skrive det i det forrige innlegget. Igjen, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.