Gå til innhold
Arkivverket

[#68872] Har disse forfedre eller etterkommere fra Hordaland?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jens Christian Møller f. på Lesjs 02.05. 1840. Fritjof Berg f. i Drammen 19.02.1874. Kirsten Smith f. i Langesund 25.09.1843?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har prøvt å finne disse i ft for 1900, men har ikke klart å finne dem. Er det noen som kan hjelpe meg å finne dem i 1865 og 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Jeg finner ikke dåpen til noen av dem på de stedene du henviser til, eller så er det jeg som ikke ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan ikke finne at det er født noen Jens Christian 1840 i Lesja eller Kirsten 1843 i Langesund. Drammen består av så mange sogn at jeg ikke har sjekket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått dette tilsendt av en slektning av meg. Så jeg har ikke noe mer data enda. Det var ved en ren tilfeldighet at noen slektninger av meg begynte å lese i min fars foreldre sin familiebibel at det dukket opp et slektstre av en hittil ukjent familie. Mine besteforeldre fikk denne familiebibelen for godt og vel 50 år siden i gave til sitt gullbryllup. Nå er det ingen i slekten som vet noe om hvem denne slekten kan være som lå 'sjult' i den gamle Bibelen. Kanskje er det noen slektninger av oss eller kanskje det er bare helt tilfeldig at dette slektstreet dukket opp i mine besteforeldres familiebibel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Mine besteforeldre var: Anna Cecelie Baardsdtr. Høviskeland (pikenavn) f. 31. mars 1887 i Sund sogn (nåværende Austevoll). og Nils Severin Nilsen Aarland f. 15. okt. 1883 også i Sund sogn (Nåværende Austevoll). Faren hennes var Baard Sjursen Høviskeland fra Tysnes. og faren hans var Nils Abrahamsen Aarland f. Kalvenes. Nils Abrahamsen ble far første gang da han bare var 17 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Forsøkte å søke i 1865 etter Kirstine, med utrolig mange måter å skrive det på, født 1843 -, Langesund. Dette er hva jeg endte opp med Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Her er litt mer info. Kanskje dette kan løse litt av saken:Frithjof Berg. F. Drammen 19.2.1874. D 20.10.1942. Gift Hamar.Harald Berg. F. Modum 2.9.1839. D. 21.7.1911. Gift Drammen.Anne Marie Green. F. Drammen 16.8.1840. D. 30.1.1901.Ellen Cathrine Møller. F. Hamar 28.9.1883.Jens Christian Møller. F. Lesja 2.5.1840. D. 2.1.1909.Fredrik Møller. F. Trondheim 30.11.1801. D. 5.9.1874.Inger Marie Grøn. F. Vang 5.9.1803. D. 20.5.1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått følgende info:Faren til Jens Christian Møller het Fredrik Møller. F Trondheim 30.11.1801. D. 5.9.1874Lar det seg da gjøre å finne finne f.eks Jens Christian Møller. Han het trolig Fredriksen.Dette er kanskje en vanskelig nøtt å knekke, men jeg har fått oppgitt at i mine besteforeldre sin familiebibel så lå det en slektstavle som ingen i familien i dag kan gjøre rede for. Det over 50 år siden besteforeldrene mine fikk den i gave. Jeg vet heller ikke hvem de fikk den i gave fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.