Gå til innhold
Arkivverket

[#68882] Ola Bulko?


Gjest Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

Ola Bulko var gift med Marta Rossland fra Vikøy prestegjeld i Kvam/Hordaland.Marta Rossland var født i 1868 i Kvam.Ola Bulko døde i 1941 på Voss/Hordaland. Han hadde 2 søsken, den ene het Ragnhild.De fikk 12 barn. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne fødselsdato på Ola Bulko. Bulko kan muligens være et gårds-/stedsnavn.Hilsen Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Da er det vel trolig denne mannen:LenkeHan skal være født 2. november 1866. 'Bulko' er vel det som ellers kalles Bulken på Voss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Ein liten viktig opplysning: Bulko i gamle dagar vart kalla 'Bulken'. Men må ikkje forvekslast med Bulken, ein liten tettstad i vestenden av Vangsvatnet i Voss kommune. Mest kjend for Bulken-navnet er Kristen Skjeldal. Garden Bulko ligg sør/aust i Voss kommune, heilt på grensa mot Granvin, eit stykke opp frå riksvegen. Ser far til Ola hadde gardsnavn Grønlien. Det er endå lenger 'oppi fjella'.Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei Marianne.Tusen takk for informasjon. Min kones venninde, Guri Heggland, er født i Granvind, og hennes oldefar var Ola Bulko.Du skulle ikke ha ytterligere opplysninger vedrørende dette? Jeg undersøker dette for henne, og om det er noget mer, så vil hun sette stor pris på dette.Igjen, takk for all hjelp til dere begge.Vennlig hilsen Terje Wilhelmsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Ole Hermundson Bulko, f. 2. nov. 1866, gift 2. juni 1892, død 10. aug. 1941. Ole var morfar til min svigermor og jeg har hans aner tilbake til begynnelsen av 1600-tallet.Hans kone, Marta Knutsdtr. Rosseland, har aner tilbake kjente slekter i Hardanger og Vestlandet ellers.Gi beskjed hvis jeg skal sende noe av dette pr. Epost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei Kurt.Jeg vil sette pris på at du sender meg disse opplysningene til min E-postadresse.Min kones venninde vil sette stor pris på dette. Om det er ok for deg kan jeg formidle din E-postadresse videre, slik at dere om du ønsker, kan ta kontakt med hverandre.Vennlig hilsen Terje Wilhelmsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

OK, jeg sender i første omgang anediagrammer og noen sider av slektsboka jeg laget da min svigermor fylte 85 år i 2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.