Gå til innhold
Arkivverket

[#68899] Hjelp til tyding


Gjest Steinar Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Johnsen

Hei!Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til å tyde hva som står i anmerkningsrubrikken i tilknytning til dåpen til Anne Maria Pedersdatter (født 1805, døpt først i 1823): LenkeAnmerkningen er ganske slurvete skrevet, men jeg har klart å tyde noe. Det mangler imidlertid en del:'Tilforn uden daab vandret baade faderløs og moderløs og efter nøye undersøgelse ... skal? ... udøbt som ... døbt efter ... over ... af hendes Moder ... sit sidste skal have forklaret at hendes Barns Daab ... Circulaire ... mange? ...'Håper på hjelp. Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

Du var kommet godt i gang med en svært utydelig skrift. Vet ikke om jeg tør komme med noe forslag, men skitt au:'Tilforn uden daab vandret baade faderløs og moderløs og efter nøye undersøgelser skal en udøbt som voxen (derfor) døbes efter ?Kirkens? Rituale i overenstemmelse med ..Biskop Sr. ..stras ordre , da det af hendes Moder paa sit sidste i vidners overvær skal have forklaret at hendes Barns Daab vare forsømt og ved Circulaire paa mange steders intet befundet dog B. de bag i Reg-? ...'Sender ballen videre... Mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Johnsen

Tusen takk for hjelpen, Per Bragstad.Om ikke alle ord og bokstaver lar seg tyde, har du i alle fall klart å tolke nok til at meningen kommer noenlunde bra fram. Og det holder for meg, jeg er fornøyd.Nok en gang tusen takk, og fortsatt god påske til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.