Gå til innhold
Arkivverket

[#68903] Harald Olsen Mæhlumsletten i Ringebu f.11 feb. 1886! Hvor ble han av?


Gjest Johnny Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johnny Berntsen

Skulle så gjerne ha fått hjelp til å finne ut hvor han ble av og om han har noen etterkommere! Det jeg vet er at han er sønn av Ole Pedersen Grafferhaugen (Vågå) (f.1863) og Josefine Haagensdtr. Mæhlumsletten (Ringebu)(f.1863). Ifølge folketellingen 1900 bodde han på Tollefsrudhaugen i Ringebu. Moren, Josefine Haagensdatter, var da gift med Ole Olsen Mosebakken (Hedalen)(f.1869).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Har kikket litt eeter denne Harald Olsen, men det er ikke lett å finne noe.Det eneste med kjøtt på beina er Haralds konfirmasjon 24 april 1902, det står at faren Ole Pedersen er i Amerika. Fant ingen Ole Pedersen som emigrant over Oslo eller Kristiania,hadde en ide om at kanskje gutten reiste etter faren. Så langt er det dårlig resultat.Mvh.Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å se på denne saken. Jeg har faktisk holdt på i veldig lang tid uten å finne noe om han. Årsaken til min interesse er at hans mor Josefine Haagensdatter er min oldemor. Og det er faktisk slik at ikke engang min bestefar viste hvor halvbroren hadde tatt veien! Men nok engang tusen takk til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Johnny Berntsen

Forsøker meg på denne igjen da jeg nå har fått høre at han muligens flyttet til Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.