Gå til innhold
Arkivverket

[#68914] Oppslag i The Swedish Death Index 1947-2006 ønskes


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,jeg søker informasjon om Lars Rabben f 1882 i Austevoll. På Ancestry får vi et treff i The Swedish Death Index 1947-2006 på navn Lars Rabben og fødested Norge. Det er det hele.Er det noen som har denne CDen, The Swedish Death Index 1947-2006, og som kan gjøre et oppslag.Når, Hvor, Alder m.v.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Anne Lena,her finner du treffet fra Ancestry [url="http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?gsfn=lars&gsln=rabben&submit=Search&ti=0&o_iid=33216&o_lid=33216&gl=allgs>LenkeJo, jeg vet en god del om han. Han er som sagt f i Austevoll 25.8.1882, på gården Noven. Hans far var Lars Kristoffersen Noven. Han var først sjømann, så ble han emisær. Bodde i Bergen fram til ca 1920, flyttet etter sigende til Oslo, men jeg har ikke funnet han der, så får jeg altså dette treffet, i forb med søk etter evt emigrasjon. Familien skal ha endret navn til Rabben ca 1920-1930. Dette finner jeg i anm feltet ved dåpen til en av døtrene, i 1909, der det står at familienavnet Rabbes antas fra 1929.Hans kone var Elisabth Karine f Nielsen Aase i 1883. De fikk flere barn i Bergen på 1900- og 1910-tallet.Relatert deb bl a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, er det i databasen The Swedish Death Index 1947-2006 den opplysningen finnes? Stemmer det at han er f i Norge? Kanskje ha i så tilfelle er et barnabarn av den jeg søker...Jeg har imildertid ingen formening om familien kan ha reist videre til Sverige fra Østlandet. Det var bare dette treffet på Ancestry som pirret min nysgjerrighet,Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Men hvorfor er da den Svenske dødboken brukt som kilde tro ? Jeg kan ikke finne han. Finner ingen 'Rabben' i det hele tatt, uansett f.år/sted.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg tror vi bare får gå ut fra at det er feil info på Ancestry. Hvis du ikke finner han i databasen, så er han vel ikke der heller. Takk for at du prøvde, Anne Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Nå har jeg søkt på Lars f. i Norge, uavhengig av årstall og etternavn. Finner 78 stk. Ingen av de heter Rabben eller noe som ligner på det, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Ble litt opptatt i telefonen. Hvis jeg har forstått deg riktig er det han som står øverst på den sida ancestry lenka (3) di viser til, du snakker omSverige, födelseuppgifter för personer som avled mellan 1947 och 2006 Sweden, Births from the Swedish Death Index, 1947-2006 about Lars RabbenName: Lars Rabben Birth Date: 8 nov 1944 Birth Country: Norge (Norway)Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, tusen takk. Syntes bare det var merkelig at du finner han i databasen, men ikke Anne Lene. Men, uansett, så er det da ikke den jeg søker, fordi han var f i 1882. Det at han er f i Norge er imidlertid litt interessant, fordi det evt kan v@re en etterkommer etter den jeg søker.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Jeg har heller ikke klartå finne han i Sveriges Dødbok for 1947-2006 Har bare funnet han i den lenka som du selv har lagt inn fra Ancestry i nr 3 Han som det står om der er født i 1944 ikke 1882Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ingrid,Da er det noe jeg ikke gjør riktig på Ancestry, for jeg får ikke frem noe mer enn det som viser på dette skjermbildet.Neste bilde er betalingsstjeneste, - hos meg.

bilete6882.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Ikke noe du har gjort feil. Bare meg som har abonnement på Ancestry selv, og ikke tenkte på at ikke alle opplysningene er tilgjengelig uten abonnementIngrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Arnfrid, har du world membership? Dersom ein berre har USDeluxe får ein ikkje sjå resultat som ikkje gjeld U.S.A. World er mykje dyrare, men ein har då fri tilgang til rubb og rake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.