Gå til innhold
Arkivverket

[#68949] Vigde hos Byfogden i Bergen


Gjest Thorbjørn Meringdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Meringdal

I basen over Vigde i Bergen 1816-1911 finner jeg brudeparet Ludvig Eriksen Selvik og Christine Anfindsdtr Aas vigd 25 juli 1896 i Bergen i sokn BB. Hvis BB betyr Byfogden i Bergen har dere flere detaljer om vielsen her i Arkivforumet? mvh Thorbjørn Meringdal, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Borgerlige vielser i Bergen i denne perioden er ført i Bergen byfogds notarialprotokoll. Den aktuelle innførselen ser slik ut:

bilete6884.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Meringdal

Tusen takk Yngve. Jeg har prøvd å 'reinskrive' det, men mangler noe. S.d. og i samme hensigt fremstillede seg Arbeidsmand Ludvig Eriksen Sellevig og Pige Christence Anfindsdatter Aas. Efter for.?.. Attester er han født 12 Oktober 1862 i Fitje Pg. Fader Husmand Erik Eriksen Sellevig. Konfirmeret 12 Oktober 1880 og den 23 d.M. for Fana Pr..? udmeldt af Statskirken, og hun født 20 Juli 1860, Askevold Prestegjeld Fødes?. Fader Gaardbruger Anfind Hansen, konfirmerede samme sted 8 Oktober 1876. De opgiver ikke at være beslegtede ??? eller ?? ved tidligere Ægteskap og fremstillede som forlovere: Arbeidsmand Peder Pedersen Bjellenes og Johannes Magnesen Bratland, Gaardbruger, den ?? .Efter at være f...? Ægte?? ?? og Pligter udlovede de at ville være sammen som rette Ægtefolk, som ? ? at være. Bolig Bratland i Fana Pg.Mangler noen ord her og der. Noen som kan hjelpe?Hva står nederst? G. Sakj..?mvh Thorbjørn Meringdal, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har forsøkt å legge til de manglende ordene:S.d. og i samme hensigt fremstillede seg Arbeidsmand Ludvig Eriksen Sellevig og Pige Christence Anfindsdatter Aas. Efter foreviste Attester er han født 12 Oktober 1862 i Fitje Pg. Fader Husmand Erik Eriksen Sellevig. Konfirmeret 12 Oktober 1880 og den 23 d.M. for Fana Sognepr. udmeldt af Statskirken, og hun født 20 Juli 1860, Askevold Prestegjeld Fødes?. Fader Gaardbruger Anfind Hansen, konfirmerede samme sted 8de Oktober 1876. De opgave ikke at være beslegtede, besvogrede eller bundne ved tidligere Ægteskap og fremstillede som forlovere: Arbeidsmand Peder Pedersen Bjellenes og Johannes Magnesen Bratland, Gaardbruger, der bekræftede det. Efter at være foreholdt Ægtekabets Betydning og Pligter erklærede de at ville leve sammen som rette Ægtefolk, som de derpaa af mig forkyndtes at være. Bolig Bratland i Fana Pg.Christence Anfindsdatter m. f. P.Ludvig Eriksen SellevoldPeder Pedersen m.f.P. Johannes Magnesen m.f.P.G SchjelderupLEMilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.