Gå til innhold
Arkivverket

[#68968] Tydehjelp dåp


Gjest Geir Woll
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Woll

Kan noen hjelpe meg med hva det står der jeg har satt ? Lenke Dåp 1764 Grue HØYRE side 2. kolonneHar selv kommet frem til følgende:Døbt Ole Colbjørnsen og Wilhelmmina Carlothe Ratkens barn JOHAN EBERHARD. Fadd: Arne Colbjørnsen, Hans Colbjørnsen. ? , jomfru ? Ruud, ? Aagaard. Niels Colbjørnsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Takk for hjelpen, Aud! Jeg tror du treffer spiker'n på hodet!Det eneste jeg er litt usikker er ''Sorensk:'' da -o''en- her er helt annerledes enn - o''en- i f.eks. Johan / Colbjørnsen / Loos og Jomfru - slik jeg ser det!Men jeg kan ikke finne noe annet som er relevant heller og ikke vet jeg om sorenskriveren på denne tiden virkelig het Aagard! Mulig han het det!Så jeg lar det være med det! Igjen takk!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Hvis jeg har forstått dette Lenke riktig, så var Andreas Aagaard sorenskriver i området, altså ved Solør og Østerdalen sorenskriverembete, fra 1748 til 1778.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.