Gå til innhold
Arkivverket

[#68981] Halvor Nilsen Bakken. Kor langt bak i ripleslekta tilhøyrer han?


Gjest Steinar Strømsli
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Strømsli

Mor mi er frå Froland i Tokke(Mo)kommune. Eg vil prøve å finne etterkommarar av morfaren min Halvor Nilsen Bakken f. 1908. d. 1949. Han har ein bror som heiter Sveinung som har 'fungert' som min bestefar sidan eg, naturleg nok, aldri har møtt Halvor. Mor var 4 mnd. gamal då han døydde. Han drukna under tømmerfløyting. Han er av ripleslekta og eg lurer på kor langt bak i denne slekta vi tilhøyrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

På DIS Gravminner fant jeg en Sveinung Bakken f.26/9 1904-18/8 1990 Mo, Tokke, Eidsborg Mo og Skafså krk.sogn. Det finnes også en (1912-1996) i Skien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Tone fikk sønnen Annun utenfor ekteskap, her er konfirmasjonen hans, nr 3: Lenke (han står også sammen med Tone i folketellingen 1900)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her er det noe galt med lenkene. Jeg har garantert lagt inn vielsen fra 1948, men får opp noen helt annet. Det er ikke første gang dette skjer.Lysningsprotokoll nr.1 (1919-1969), lysning 1948, side 30, par nr.9. Lenke Jeg gir opp denne lenka da den blir feil gang etter gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Da prøver jeg: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7326&idx_id=7326&uid=ny&idx_side=-39>LenkeDet ser også ut til å være Tone som stammer fra Ripelen, og ikke Halvor; hun står med dette etternavnet på sønnen Annun sin konfirmasjon. (Innføringen her i kirkeboken er den samme som ved dåpen hans - biologiske foreldre følger en person fra dåpen til konfirmasjon og vielse, uansett om de er døde eller har giftet seg med andre).her er dåpen til Annun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

dette fant jeg i 1801 tellingen Lenke Som du ser bodde familien på Ripeln Eldstemann her Paul Vetlesen er din tipp x 4 og født i 1744. Vil du gå lenger bak i slekten kan du kanskje se hva som står i bygdebøkene for Mo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.