Gå til innhold
Arkivverket

[#68987] Hva skjedde med Anfind Guttormsen og hstr.Elen Christensdatter Sør Aurdal?


Gjest Arild Bogen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Bogen

De fikk tre sønner som flyttet samtidig til Drammen med attest 28.06.1837. Sønnene var: Guttorm Anfindsen, f. Aaslie 22.03.1823, døpt Hedalen 28.03.1823, Christen Anfindsen, f. Jøranby 13.10.1827, døpt Hedalen 30.12.1827 og Ole Anfindsen, f. Tollefsrudeie 13.09.1832, døpt Hedalen 14.10.1832. Når og hvor dødeforeldrene? Svært takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Hei Arild, gamle kollega!Disse sønnene var jo svært unge da de dro, den yngste bare 5 år. De kan neppe ha reist alene. Var det kanskje fordi de hadde mistet foreldrene og dro til en slektning i Drammen? Eller levde foreldrene og dro sammen med dem? Vet du om det var flere søsken i familien?Jeg fant alle tre sønnene i FT 1865 (Guttorm og Christen på Bragernes og Ole i Skoger), men foreldrene finner jeg ikke.En annen ting: Jeg la merke til at konene til Christen og Ole begge het Olsdatter og var fra Vinger. Søstre?mvhInger L (fhv Klinger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Bogen

Hei, Inger Lise! At du skulle følge med og svare meg-flott! Jo, det var to søsken til-et tvillingpar, født og døde i Sør Aurdal i 1830. Ikke lett å finne ut hvor disse tre ble av i Drammen i 1837. Har lett i kirkebøkene der for om mulig å finne foreldrene døde før 1865. Ikke lyktes! Har også prøvd å finne dem døde i Sør Aurdal. Har lagt søking ut på Valdresslekt. Får se hva som videre vil skje! Ha takk for melding-artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.