Gå til innhold
Arkivverket

[#68998] Jakob Petersen, Strinden, Sør-Trøndelag


Gjest Einar Grøneng
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar Grøneng

Kan noen hjelpe meg med fødested og fødselsdato til Jaokob Petersen født 1838 i Strinden. Han og foreldrene flyttet til Bardu i Troms og her ble han konfirmert den 15.10.1854 se linje 5 lenke Lenke Foreldre ser ut til å hete Peter Andreassen og Maren Olsdatter. Takk for hjelpe Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Dette var litt snålt ...Eg leitte først forgjeves etter dåpen til Jakob Pedersson i Strinda.Så gjekk eg til FT1865. Her er han kalla Stendal: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f61922&gardpostnr=74&personpostnr=448&merk=448#ovre>LenkeSteindalen ligg i Lade i Strinda, og eg gjekk tilbake til kyrkjebøkene. Der fann eg dåpen til Jakob, uekte son av Maren Olsdtr. Steendal. Men faren er oppgjeven som Benjamin Erichsen Fossen! Sjå dåp nr. 2 i 1839: Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Broli

Det står forklaring helt til høyre, men jeg er ikke i stand til å tyde alt. I korthet tror jeg det går ut på at Benjamin Eriksen ved dom 18. august 1841 er fritatt for paterniteten, da han aldri har hatt legemlig omgang med moderen.I april måned 1839? har Petter Andresen Udleermarken forklart at han er barnets far. Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Grøneng

Tusen takk alle sammen. Dette var nesten mer enn hva jeg hadde forventet. Så er kan jeg få lagt inn viktige opplysninger i slektstreet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.