Gå til innhold
Arkivverket

[#68999] Victor Riegels, hvem var foreldrene?


Gjest Maya Lillemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Sollien

Slekta Riegels stammer fra gruve virksomheten på Kongsberg. Vet at det var en Riegels høgt oppe i det i Postverket i Oslo. Ellers kjenner jeg denne slekta fra Kongsvinger. Mv. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei FinnDet er riktig som du nevner at en Riegels var høyt oppe i postverket. Det jeg har notert meg er at det var Haakon Olaf Riegels f. 1901 som var Postmester og Andreas Riegels f. 1899 var Banksjef i Postbanken. Begge sønner av Johan Riegels og Olia Mathilde Haagensdatter i Kongsvinger.Tror ikke at dette er riktig familie for denne Victor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei CarstenDer tror jeg du fant riktig Victor, hadde noen klart å spore vielsen hans, da hadde vi fått det bekreftet. Brudg. farsnavn ville være nevnt derTusen takk så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Ikke så lett å finne vielsen. Grønland bl.a. mangler for sept.1906. Jeg ser at Emilie Simonsen er fadder i dåpen til Odd. Da er vel dette Mary i 1900LenkeDet står om Odd i 'Våre Falne' hvis du vil ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei igjen CarstenDu har virkelig funnet riktig personer, utrolig hvor dyktig du er på dette. Jeg har slitt så lenge med denne familien, har nå sjekket igjennom fødte 1878-1888 for Grønland og finner selvfølgelig ikke denne Fritz som antagelig er en bror av Victor.Det finnes mange Riegels i Kongsberg og i Spydeberg, men jeg finner ikke faren Johan Severin født der. Men jeg får bare lete og lete videre.Har du opplysninger om Odd i 'Våre Falne' er jeg veldig interessert i disse opplysningene. Tusen takk for hjelpen, nå har jeg noe å forske videre på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Maya,Vet du noe om Johan og Olia Riegels sønn, Erling Riegels, gm Anna Gundersen?I så tilfelle er jeg interessert i det. Evt til affi alfakrøll online noMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei igjen CarstenDette var supert, nå har jeg endelig fått denne familien på riktig plass. Du fant nemlig dåpen til Johan som var sønn av Lensmann Riegels i VålerTusen takk for oppslaget om Odd i Våre Falne, dette var interessant. Du har vært utrolig hjelpsom, så takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Denne vielsen finner jeg dessverre ikke, men allikevel har jeg fått aller tiders hjelp, og har fått nøstet opp trådene til denne familien.Så tusen takk Carsten, jeg får ta fatt på neste mysterium i en annen debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.