Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Kikki Brill

[#69019] Tyde dødsårsak

Recommended Posts

Guest Finn Oldervik

Ser ut som om det var ett eller annet med magen, uten at dødsårsaken er spesifisert?

Guest Toril Skovly

Cancer ventr. = magekreft

Guest Kikki Brill

Hei Finn og Toril, tusen takk for hjelpen!

Guest Finn Oldervik

Får ikke det første ordet til å rime helt med cancer. Mener det kan stå causes el. causa ventr., noe som kan bety; skyldes maven.

Guest Toril Skovly

Ikke utenkelig det, Finn! Den krøllen kan tyde på at det er en 'u' der. Har også sett 'magetilfelle' angitt som dødsårsak før.

Guest Finn Oldervik

Fint Toril. Det var nettopp den krøllen som gjorde meg skeptisk til cancer. Om du blar over til neste side i kirkeboka vil du trolig finne et tilfelle av magekreft.

Guest Toril Skovly

Har bladd både fram og tilbake jeg, Finn, og har funnet flere tilfeller. Og der står det tydelig og uten krøll. Så jeg heller til din forklaring.

Guest Kikki Brill

Hei alle sammen, da noterer jeg det dere har kommet frem til. Jeg finner ikke damen ennå som barn men jeg leter meg gjennom alle kirkebøkene for året 1831 da hun skal være født så får vi se om jeg greier det. Hilsen Kikki

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.