Gå til innhold
Arkivverket

[#69019] Tyde dødsårsak


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Oldervik

Får ikke det første ordet til å rime helt med cancer. Mener det kan stå causes el. causa ventr., noe som kan bety; skyldes maven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Skovly

Ikke utenkelig det, Finn! Den krøllen kan tyde på at det er en 'u' der. Har også sett 'magetilfelle' angitt som dødsårsak før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Fint Toril. Det var nettopp den krøllen som gjorde meg skeptisk til cancer. Om du blar over til neste side i kirkeboka vil du trolig finne et tilfelle av magekreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Skovly

Har bladd både fram og tilbake jeg, Finn, og har funnet flere tilfeller. Og der står det tydelig og uten krøll. Så jeg heller til din forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei alle sammen, da noterer jeg det dere har kommet frem til. Jeg finner ikke damen ennå som barn men jeg leter meg gjennom alle kirkebøkene for året 1831 da hun skal være født så får vi se om jeg greier det. Hilsen Kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.