Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Margaret Miller

[#69020] De som døde i første verdenskrig

Recommended Posts

Guest Margaret Miller

Er det et sted å finne nordmenn som døde under første verdenskrig?

Guest Kurt Østbye

Hvis du skriver 'verdenskrig' i søkefeltet ovenfor, får du opp en rekke tema hvor dette har vært diskutert.

Guest Inger Eik

Ser ut til at Minnehallen bare har tatt med sivile. Jeg hadde en onkel som var i marinen, som døde på skipet Eidsvold på Narviks havn. Finner verken skipet eller mannen.

Guest Eva Hjelen

Hei,Her er en amerikansk side som viser falne amerikanske soldater - deriblant også norsk som deltok som soldater for USA. Jeg er har selv funnet min grandonkel som falt i første verdenskrig i Frankrike. Han hadde emigrert til USA i 1911, og vervet seg/ble innkalt til tjeneste for USA.www.abmc.govEva Hjelen

Guest Inger Eik

Terje (5):Jeg har detaljene ang. min onkel. Jeg bare brukte hans data for å se om de fantes på sidene til Minnehallen, hvilket de tydeligvis ikke gjorde. Derfor konkluderte jeg med at de bare har med sivile ofre.

Guest Margaret Miller

Takk til alle. Jeg vet ikke navnet paa skipet. 'I have added those 2 links to my favorites!'

Guest Heljar Westlie

Det var kanskje også frivillige nordmenn som kjempet for England, kanskje noen i den franske legion og atter noen i den tyske hæren.Vet noen om disse? Hvor mange falne?Nå ser jeg bort fra de som hadde emigrert til USA og kjempet for amerikanerne.Iflg SSB omkom 1.156 sjøfolk på 889 skip.

Guest Berit Knudsen

Inger, Minnehallen er minnesmerke over omkomne norske sjømenn i Handelsflåten, ikke i marinen.

Guest Ola Teige

Den siste lenken virket ikke. Gå inn på http://www.ufredsaar.no/ og klikk på Artikler, så finner dere kronikken: 'Dei gløymde krigarane'publisert i Dag & Tid i 2006.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.