Gå til innhold
Arkivverket

[#69020] De som døde i første verdenskrig


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eik

Ser ut til at Minnehallen bare har tatt med sivile. Jeg hadde en onkel som var i marinen, som døde på skipet Eidsvold på Narviks havn. Finner verken skipet eller mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Hjelen

Hei,Her er en amerikansk side som viser falne amerikanske soldater - deriblant også norsk som deltok som soldater for USA. Jeg er har selv funnet min grandonkel som falt i første verdenskrig i Frankrike. Han hadde emigrert til USA i 1911, og vervet seg/ble innkalt til tjeneste for USA.www.abmc.govEva Hjelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Terje (5):Jeg har detaljene ang. min onkel. Jeg bare brukte hans data for å se om de fantes på sidene til Minnehallen, hvilket de tydeligvis ikke gjorde. Derfor konkluderte jeg med at de bare har med sivile ofre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Det var kanskje også frivillige nordmenn som kjempet for England, kanskje noen i den franske legion og atter noen i den tyske hæren.Vet noen om disse? Hvor mange falne?Nå ser jeg bort fra de som hadde emigrert til USA og kjempet for amerikanerne.Iflg SSB omkom 1.156 sjøfolk på 889 skip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.