Gå til innhold
Arkivverket

[#69064] Skanna Kirkebøker, ikke kontakt!


Gjest Bernt Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bernt Jenssen

Får ikke kontakt med Skanna Kirkebøker. Kommer inn på alt det andre fra Digitalarkivet, bare ikke kirkebøkerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Samme problem her. Jeg får nå denne tilbakemeldingen:Bad GatewayThe proxy server received an invalid response from an upstream server.Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Kan Digitalarkivet gi en tilbakemelding om hva som ikke er som det skal være?Hvis det vites, hvor lenge blir det nede, eller hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Den andre meldingen jeg får er:Proxy ErrorThe proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET /URN:kb_read.Reason: Error reading from remote serverApache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi beklager nedetiden. Serveren var lite samarbeidsvillig og vi måtte foreta en omstart.Nå kan dere gripe en nyoppvasket kaffekopp og sette dere til kirkebøkene igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

Og so har servaren atter fått hikke ?Error kb_0013: Querying extended information failed! MySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') and (kildeID = ))' at line 1Oftest betyr denne feilen at det er en feil i indekseringsdatabsen. Vennligst rapporter feilen.Usually this error occurs when it is an error in the index database. Please report the error.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Ja det var svært som den tjenesten skulle være ustabil.Metadatabasen som holder alt sammen har nok feilet i den rutinemessige overføringen.Vi er klar over problemet og det er folk som arbeider med å finne en løsning. Vi håper det ikke går for lang tid.Nok en gang: Vi beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Nå får jeg meldingen: 'Could not connect: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)'Det fungerte helt fint for et par timer siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg får ikke noe respons fra tinglysningsdokumentene heller. Der det skulle være bilde, er det bare en firkant med et lite rødt kryss, samt knapperadene oppe og nede (som, siden bildet mangler, står nesten helt mot hverandre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Utrulig kor 'bortskjemt' eg er blitt.Fekk ein tlf. for ca.30 min. sidan, det gjaldt nokre besteforeldre som ei dame var interessert i å vita meir om.Heilt utan å tenkja klikkar eg meg inn på krk.bøkene etter å ha funne det som eg trur er rett utfrå FT1900, skulle berre ha bekreftelsen frå krk.bøkene, men det er ikkje råd å komma inn!!!Får jo heilt abstinens :-)))Jammen er me heldige som har fått dette på nett, så får eg berre tola at det ikkje virkar av og til, når eg vil!!Venleg helsing Mariann :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja jeg har nok blitt forvent jeg også, og har to mindre prosjekter for andre jeg nå ikke får sett kirkebøkene på. Ja en må vel bare tåle at det ikke virker av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Er det nokon som jobbar med dette midt på natta også?Dei virka ikkje når eg gjekk til sengs omkring 23.30, men no er dei OK :-))Tusen takk til den/dei som står på for oss med krk.bok abstinensar :-)))Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk fra meg også til de eller den som har jobbet om natten for å hjelpe oss med 'abstinenser' hvis vi ikke kommer inn på kirkebøkene. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Tinglysningsmaterialet virker også som det skal nå, selv om dette og kirkebøkene vel ligger på hver sin server. Uansett: Tusen takk, hadde ikke regnet med at dette ville bli gjort noe med før på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Den feilmeldinga som dukket opp i går kveld, har jeg ikke sett før. Nå er jeg langt fra den i Arkivverket som har best greie på det IT-tekniske omkring kirkebøkene og tinglysningsmaterialet, men jeg kan tenke meg at feilen har blitt rettet av seg selv i forbindelse med oppdateringene som går automatisk hver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Veldig bra at alt er på stell igjen.Det som hadde vært veldig bra i forbindelse med at serveren(e) fikk hikke igjen, hadde vært at dette ble tilkjennegitt i ett 'nytt' tema (fra og med innlegg 11). Inn-boksen på E-posten min hadde 10 innleggs kvitteringer, som jeg med det samme ikke skjønte hvorfor at de var der. Det var jo den 13.04. at jeg rapporterte problemet fra min side. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Ja, men det er ingen i Arkivverket som arbeider lørdag kveld eller søndag. Det er nesten alltid brukerne som først oppdager (ikke planlagt) nedetid - ikke minst i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

(23) Men det er vel ingen unnskyldning for ikke å opprette et nytt tema om at problemet har oppstått igjen!Jeg kan jo ikke gjøre noe, - annet enn å slette kvitteringene som andre etterlater i min innboks, i og med at det var jeg som opprettet dette temaet - og trodde det var utbrukt da serverne var oppe igjen etter den 15.04.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Nei, selvfølgelig ikke, men da jeg skrev innlegg 23, oppfattet jeg din anmodning i innlegg 21 som rettet mot Arkivverket. Innlegg 11 og utover er jo skrevet av eksterne brukere, og det var vel dem du da henvendte deg til i innlegg 21.Når det er aktuelt for Arkivverket å melde om nedetid, er det naturlig å opprette en ny debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.