Gå til innhold
Arkivverket

[#69070] Jeg trenger hjelp til tydning!


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Anne Nicoline Johanne, født 6.8.1831, døpt 11.9.1831 i Lurøy, Nordland.Moren er Alethw Nilsdatter. Men hva heter faren? LenkeJeg takker for all mulig hjelp!Med vennlig hilenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heifarens navn oppgis til Hans Pedersen når hun blir gift 22051853 i Rødøy, med Einar Olai Einarsen f. 20031827 i Rana De skal vistnok ha en sønn til som het Hans.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Birger!Berit har rett, faren er Ungkarl, Tjenestedreng Hans Pedersen Qvinen.I merknadsfeltet har presten skrive at 'Forældrene ere allerede udlyste for og de have bestilt Brudevielse.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk. Ja, giftermålet til Einar Olai Einarsen har jeg funnet for lenge siden, men det er foreldrene til Ane Nicoline og Hans Pedersen og Anethe Maria. som jeg prøver å finne.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Førelddrene til Alethe Maria Nilsdatter har jeg nå, men det er Hans Pedersen som skal være født i Kvina, Lurøy som gjenstår. Hans Pedersen må ha dødt før 1839.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg finner ikke noen vielse mellom foreldrene i 1831-33. Jeg har funnet en inderst Hans Pedersen Aspdalen? 53 år som døde 3/12 1833 grl.1-11?/5 34. Vet ikke om det er faren. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk skal du ha, Berit Knudsen for at du forsøker! Ane Nicoline Hansdatter ble født 6.8.1831 i Lurøy. Hennes far skal være Hans Pedersen og moren er Alethe Maria Nilsdatter, født ca 1791 i Rødøy.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiet alternativ tilI skivik (Skeivik) i Rødøy skiftes det 1834 etter ungkar Hans Pedersen s. 107. og fra Steinar Liseths sider i kirkeboken for Rødøy 07.01.1834 21.01.1834 dreng Hans Pedersen Skjevig 28 Omkom paa søen.Dessverre er ikke noen nevnt på skiftet hvis det ikke er noe å hente i orginalen som kan hjelpe. Den Hans som dør i Lurøy er det ikke mulig å finne i skiftesamlingen til Svein EdvardsenSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiser på linken at Ole Andersens kone trolig er datter av Ole Olsen Huitfelt og at Hans Hansens kone Sophie Sørensdtr kalles Huitfelt i Benkestokk-boken s. 129. Deres sønn kirkesanger i Hillsøy, Ole Anmdreas Hansen var gift med Fredrikke Bang fra Gåsvær i Meløy i Nordland.Er det noen som har noe mer om denne koblingen til Huitfelt?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.