Gå til innhold
Arkivverket

[#69073] Hjelp til tyding av kirkebok fra Meldal 1682-1698


Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Anne Iversdt. Voldmo, f. 1815 er datter av Iver Olsen Voldmo f. Grønli (Bakken), 1787, Hølonda og kona Sigri Pedersdt. Restadhaugen. Anne er født og døpt på Hølonda (pos. 4): LenkeOm hun har noen forbindelse til det gamle Vollmofolket har jeg ikke noe om. Har en del om hennes fars side i min base, men ikke noe om hennes mor.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

SEr i bygdeboka under Drugudalshagen at kona til Rasmus Rasmusen Resdalssæter, f. 1765, Sigri Olsdt. Vollmo var født 1771. Hun var 'visstnok av same folket som på Oppstuggu Foss'.Har ikke sjekket noe om henne, må ut på jobb en tur nå.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Inger og Aud.Det er ikke så lett når de tar med seg Gårdsnavnet etter hvor de bor?Datoene på Anne stemmer jo med det jeg fant på Konfirmasjonen i nr 70 Ha en fin dag så lenge.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

God morgen.De med navnet Voldmo som er nevnt her av 'nyere' dato er nok ikke i min slekt siden det etter 1763 kom inn nye folk som førte navnet Voldmo videre.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Aud Marion Røen

Hei Mitt forslag er 'afviiste formedelst vankund.' Mari Arntsd. Grutseter Guri Iversd. Woldmoemvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Aud.Det er omtrent det vi også kommer frem til.men hva betyr det.Eli Iversdatter Woldmo er også blant mange på denne spalte på høyre side,person nr 21 Lenke hvilken anledning er dette?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Når det gjelder det som du skriver i nr 82 Aud,så for meg ser det ut som det begynner nederst på høyre side foran,altså på side 13 ut fra han som er nevnt på nr 42?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for det Aud.Her er en til når det gjelder Rasmus Woldmo Lenke høyre side i ytterste rubrikk er det giftermål,og hvor er brudens navn?mvh Arnfinn wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Ja, det var det da ... ved barnefødsler står det gjerne 'og quinde' - og også ved begravelser. Det er vel bare å lese kirkebøker og håpe hun er nevnt ved navn i en eller annen forbindelse.mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Aud.Må nok bla noe mere.Må prøve å få forståelse av hvordan de førte KB før i tiden og det er ikke så lett.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Trenger litt hjelp om dette med Magnille Voldmoe i venstre rubrikk på denne siden Lenke hva betyr det siden hun står under introd.Det siste barnet som jeg har i min tavle er født i 1733mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Aud.Da er det bare å finne barnet.Den listen jeg fikk av Inger,der var siste fødsel i 1733.Trodde at de ved dåpen sto sammen med moren?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

- merkelig dette; det står jo barnedåp under navna til de introduserte kvinnene - har presten 'glemt' å skrive dem inn ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Aud.Ser på døpte\fødte så skriver jo presten fint,men ingen barn står oppført der i 1736,1737,1738.Magnille var jo registrert under dagsregistret,kan jo være at de er glemt,pussigt?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.