Gå til innhold
Arkivverket

[#69082] Anker-Arveshoug


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Sorenskriver Bernt Olaus Anker (1809-1881) og hustru Dorothea Ulrikke Arveschoug hadde flere barn, bl a datteren Petra Berhardine (1844-?) gift med Lege Oberstlt Reinholdt Hoffmann (1836-?), en annen var datteren Dorothea Louise Charlotte (1849-?) gift med Sogneprest Hans Nicolai Nilssen (1849-?). Kjenner noen til om det var barn av disse to parene, Hoffmann og Nilssen, event også foreldre til Hoffmann og Nilssen ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Takk for det Bjørg, denne kjenner jeg til. Sier ikke noe om event etterkommere, her ! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har slekten Hoffmann med Reinhold(1836-1929). Petra (1844-1929) og Reinhold fikk 10 barn.Petras søster Barbara(1841-1897) ble gift med Anthon Sophus Bachke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Barbara og Anthon Sophus kjenner jeg godt til og har etterkommerne , der. Skal ta en kikk på FS og se på de to andre fam. Takk så langt. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Som jeg sa så har jeg omtrent hele slekten Hoffmann. Eldste Hoffmann døde i 1739. Hvor mye er du interessert i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Berit ! Jeg er intr i foreldre til Reinholdt og etterkommere av Reinholdt og Petra, så langt fem mot vår tid som du har. Du kan event sende meg på: jeh-manor(at)bredband.netMvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hilde, ref ditt innlegg nr 4., kan du gi meg en lenke dit? Jeg får ikke frem paret Nilssen. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg får legge det inn i morgen for nå er det litt for seint på dagen. Jeg har biografi på faren til Reinhold og Reinhold. Jeg vet ikke om du er interessert i det? Tror jeg tar med den til Reinhold uansett.Det er mange leger i denne slekta, og ellers også en veldig interessant slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Takk for det Berit, jeg tar med det du har som du synes er intr for slekten. Det blir sent, tar vel kvelden snart jeg også! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

På nilsens skrev jeg bare hans nicolai nilsen og dorotea louise anker. Det funket fint.Si fra hvis du ikke får de fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hilde ! Ja, jeg får fint inn ekteparet, det gjorde jeg også forrige gang, men ser ingen avkom, der ! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Takk for det Hilde, dette kom fint frem. Skjønner ikke riktig hvorfor jeg ikke fikk det frem selv, men av og til hender det jo at maskineriet tenker på egen hand. Takk igjen ! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hilde ! Det blir vel umulig å finne noe videre fremover med disse Hansen barna? Dette navnet er så vanlig at her kommer en vel event til å gå helt i surr ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan hende du kan finne noen etterkommere gjennom Dis Gravminner?Legger lenke til en Hoffmand her: LenkeMulig du må dobbeltklikke på lenken for å få fram bildet av gravstedet?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hei Gunn ! Berit har lovet meg en oversikt over Hoffmannene, så nu er det vel Nilssen siden som blir den vanskelige? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

En Bent Fredrik Anker-Nilssen f. 18/12 1922 er begravet på Alfaset gravlund i Østre Aker, d. 12/7 2004:LenkeVet ikke om dette kan være en etterkommer?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hei Gunn ! Svært sansynlig. Passer også godt med datoer. Foreldrene ble i tilfelle gift i 1914. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.