Gå til innhold
Arkivverket

[#69083] Karen Ona fra Ona i Møre og Romsdal


Gjest Tove Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Karlsen

Hvem var Karen Ona fra Ona i Møre og Romsdal.Min bestefar hadde dette kortet poststemplet Ona i 1917. Nå lurer jeg på hvem av kvinnene som er Karen Ona og hvem den andre er. Fins det noen som vet svaret?? Kortet er sendt som et julekort.

bilete6908.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Magne Apelseth

Kvinna til høgre på bilete, med pynt på kåpekragen og bremband på hatten, er Karen Mathea Johansdatter f. 1883. Den andre kvinna er mest truleg Selma Madsdatter f. 1897. Begge kvinne var fødd på Ona/Husøy, og voks opp der. Tove, kva heitte bestefar din, og kva relasjon hadde han til Ona/Husøy/Romsdal ? Eg har ein del meir om desse kvinnene, men det tar vi på mail.Her er ein link til Ona http://home.no.net/onafyr/ .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Karlsen

Hei LeivOg takk for svar.Min morfar het Harald Johan Storjord f.1896 (brukte Evertsen eller Pettersen tidlig på 1900tallet) Han morfar og mormor flyttet fra Meløy i Nordland til Valderøy ved Ålesund ca 1912. I tillegg hadde han flere onkler og tanter som bodde i Ålesund og Rekdal.Og jeg vil gjerne ha mer informasjon om du har. min epost toveekarlsen(att) hotmail.commvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Karlsen

Hei KjellMin morfars foreldre het Evert Pettersen og Albertine Danielsdatter. Albertine brukte Storjord som etternavn.mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Ove Hattrem

Hei, Tove!Albertine var kanskje søster av Olea Susanna, datter av Daniel Johan Kristian Abelssen og Eline Johanna Nilsdatter på Storjord?Olea hadde en datter Ellevine (''Ella''), som ble gift med min oldefar i Molde (hans annen hustru).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Karlsen

Hei KjellAlbertine er eldste søsteren til Marie (døpt Olea Susanna Marie). Og begge var barn av Daniel og Ellerine.Ellerine ('Ella') var Maries datter.Har du flere opplysninger om 'Ella's mor? og om 'Ellas' familie. Jeg har fått litt opplysninger fra Bjarne Larsen tidligere.Du kan godt sende meg en epost om du vil.(står nevnt tidligere i denne debatten.)Jeg har tidligere etterlyst opplysninger om Marie (Olea Susanna Marie), se: 45532: Marie Abelsen f. 1873 Rødøy i Nordland, død i Oslo Lenkemvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.